۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۷۵۲۴۶۴

بیانیه مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات برای دعوت مردم به شرکت در انتخابات

بیانیه مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات برای دعوت مردم به شرکت در انتخابات
مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات در بیانیه‌ای همگان را به حضور آگاهانه و پرنشاط در پای صندوق‌های رأی و خلق حماسه ای دیگر دعوت کرد.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات (حوزه‌های علمیه) در بیانیه‌ای ضمن تهیه و تدارک محتواهای علمی و چندرسانه ای برای حضور پرشور همه مردم عزیز، همگان را به حضور آگاهانه و پرنشاط در پای صندوق‌های رأی و خلق حماسه ای دیگر دعوت کرد.
 
متن بیانیه مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات (حوزه‌های علمیه) درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ۱۴۰۲ بدین شرح است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

بدون شک انتخابات یکی از جلوه‌های مهم و اثرگذار مردم‌سالاری دینی و مشارکت عمومی در تغییر و تعیین سرنوشت ملت و کشور به شمار می‌رود. مشارکت پرشور در انتخابات، برجسته‌ترین نمود و نماد جمهوریت و بالندگی سیاسی و فرهنگی ملت است.  نهاد انتخابات، زمینه و عامل اصلی تحول در نحوه حکمرانی به سمت تعالی و تکامل اجتماعی است و هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند جایگزین آن شود.

آزادی و حق تعیین سرنوشت سیاسی امروز، محصول مجاهدت‌ها و فداکاری‌های خونین مردان و زنانی است که در طول تاریخ این سرزمین، عاشقانه، آگاهانه و فداکارانه از هستی و راحت خود گذشته و برای رسیدن به استقلال، آزادی و مردم‌سالاری دینی با دشمنان خارجی و قلدران و زورگویان داخلی جنگیده‌اند. استقلال سیاسی و آزادی کنونی، رایگان و آسان به دست نیامده تا بخواهیم آن را به بهانه‌های گوناگون، آسان از دست بدهیم. صندوق رأی، نماد عزت و اقتدار ملی است و وانهادن آن جز به تحقیر و شکست ملک و ملت نخواهد انجامید.

در شرایط کنونی، هر گزینه‌ای جز صندوق رأی، نه تنها به تغییر و تحول مثبت در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منتهی نمی‌شود، بلکه امنیت کشور و جامعه را نیز نابود خواهد کرد. کسانی که به هر علت یا دلیلی، مردم را از انتخابات و صندوق رأی ناامید کرده و از تحریم انتخابات سخن می‌گویند، یقینا خواهان عزت، استقلال و پیشرفت کشور نیستند. مگر چه راهی جز اتحاد، انسجام و مشارکت همه جانبه ملی می‌‎تواند اوضاع را بهبود بخشیده و مشکلات را از پیش پای کشور بردارد. تاکنون نیز هر پیروزی، پیشرفت و تحول مثبتی که در کشور ایجاد شده، به لطف الهی و همراهی و همکاری همه آحاد ملت بوده و در آینده نیز همین گونه خواهد بود. رویدادهای تلخ سال‌های اخیر نشان داد که وانهادن مشارکت مدنی و روی آوردن به روش‌های دیگر، جز ناامنی، خشونت، دشمنی و ویرانی مادی و روانی جامعه نتیجه دیگری ندارد.

ملت بزرگ و رشید ایران، به ویژه جوانان عزیز و فهیم، بار دیگر در برابر آزمونی بزرگ و سرنوشت‌ساز قرار گرفته‌اند تا تحول‌خواهی، خودباوری، پویایی، عقلانیت و اراده خود را برای رسیدن به آرمان‌های بزرگ ملی و میهنی به جهانیان نشان دهند. شرکت پرشور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری  و مجلس شورای اسلامی، نوید بخش تحولات مثبتی در عرصه‌های گوناگون حکمرانی است که همه از آن سود خواهند برد. کاهش مشارکت و سهیم‌نشدن در این رویداد ملی، به هربهانه، از دست‌دادن فرصت اعمال حق تعیین سرنوشت و به زیان همه مردم خواهد بود.

مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه، ضمن تهیه و تدارک محتواهای علمی و چندرسانه ای برای حضور پرشور  همه مردم عزیز، همگان را به حضور آگاهانه و پرنشاط در پای صندوق‌های رأی و خلق حماسه ای دیگر دعوت می‌نماید.

از خداوند بزرگ و مهربان مسئلت داریم که انتخابات پیش رو را منشأ تحولات مثبت در عرصه‌های گوناگون، رفع کاستی‌ها و مشکلات و مایه عزت و امنیت هرچه بیش‌تر ملت ایران قرار دهد.

ارسال نظرات