۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۷۵۲۷۵۴
مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان مطرح کرد؛

ضرورت ورود تخصصی به حوزه امر به معروف نهی از منکر

ضرورت ورود تخصصی به حوزه امر به معروف نهی از منکر
حجت الاسلام موسوی گفت: در راستای نهادینه سازی ارزش ها و مقابله با ضدارزش ها لازم است که آمرین به معروف به صورت تخصصی ورود پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام سیدعلی موسوی، عصر امروز در دیدار با معاون علمی و مهندسی فرهنگی ستاد امربه معروف که در مرکز مدیریت برگزار شد، اظهارداشت: امر به معروف واجب الهی است.

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به اهمیت و ضرورت پرداختن به بحث امر به معروف و نهی از منکر افزود: لازم است که به این موضوع به صورت تخصصی پرداخته شود.

وی آموزش و آشنایی با احکام را در حوزه امربه معروف و نهی از منکر ضروری عنوان کرد و گفت: آمرین به معروف و ناهیان از منکر باید به شیوه بیان توجه داشته باشند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه بیان و قالب های بیان نوعی هنر است، گفت: کسی که در این مسیر قدم بردارد هنرمند است.

وی با تاکید بر اینکه شیوه بیان آمرین به معروف باید متفاوت باشد، اظهارکرد: در این راستا شناخت، آموزش علم و آگهی لازم است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به برنامه های مطلوب ستاد امربه معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: در برخی موارد و مسائل روز جامعه لازم است که از همه ظرفیت های استانی استفاده شود.

وی ادامه داد: شناسایی آسیب ها، برنامه ریزی و اولویت بندی مسائل را امری مهم برای مقابله با آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان با اشاره به رواج بدحجابی در جامعه خاطرنشان کرد: باید تدبیری اندیشیده شود و با استفاده از همه ظرفیت های استان در جهت رفع این مشکل اقدام شود.

تحصیل هزار و ۱۰۰ طلبه در حوزه علمیه خواهران لرستان

حجت الاسلام موسوی به تحصیل هزار و ۱۰۰ طلبه در مدارس علمیه خواهران و فعالیت چهار مدرسه علمیه به صورت تخصصی خاطرنشان کرد: در حوزه علمیه خواهران قریب به ۵۰۰ طلبه آماده تبلیغ هستند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خواهران بنا به تخصص طلاب مبلغ نیروی تبلیغی را در اختیار دستگاه های اجرایی استان قرار می دهد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به همکاری حوزه با آموزش و پرورش بیان کرد: طلاب زیادی برای جذب به این نهاد معرفی شده است و تاکنون نیز جذب خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در جامعه نقش تربیتی دارد و همسان با حوزه های علمیه حرکت می کند.

حجت الاسلام موسوی به بحث کرسی های آزاد اندیشی اشاره کرد و گفت: در این راستا برنامه پنج ساله طراحی شده است و امید است بتوانیم این کرسی ها فراتر از حوزه های علمیه گسترش دهیم.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات