۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۷۵۵۴۲۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

نهج البلاغه کتاب حکومت داری است

نهج البلاغه کتاب حکومت داری است
حجت الاسلام و المسلمین حسینی نهج البلاغه را کتاب حکومت داری دانست و افزود: اگر می خواهید فقه و علمی که دارید برای حکومت داری مفید باشد با نهج البلاغه بیشتر مانوس باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز در حوزه علمیه باب العلم در جمع طلاب در ادامه مباحث نهج البلاغه گفت: هدف اصلی استکبار جهانی مبارزه با اسلام و نابودی نماد‌ها و هویت اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه وهابیت با قدرت و سرنیزه‌های آل سعود در عربستان موجودیت خود را اعلام کرد، افزود: تصمیمات مختلفی گرفتند که یکی از این تصمیمات تخریب نماد‌های هویت اسلامی از جمله بنا‌های امام زادگان و حرم اهل بیت (ع) بود.

به گفته وی تخریب ائمه بقیع بر همین مبنا بود و این اقدام آل سعود نیز دقیقا مخالف آیه قران «مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ» است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه هشتم شوال روز غم و اندوه شیعه است، اظهار داشت: دشمنان اسلام در توطئه‌های خود برای نابودی اسلام فرقه‌های انحرافی در ایران شیعی و عربستان سنی، بهائیت را در ایران و وهابیت را در عربستان به وجود آوردند. 

وی با بیان اینکه بهائیت در ایران به دلیل حضور علمای زیاد شیعه نتواست مانور بدهد و مرجعیت شیعه با قدرت مقابل نفوذ آنها ایستادند، گفت: برخی اقدامات بهائیت در یزد با پاسخ شدید مردم متدین یزد روبه‌رو شد، اما وهابیت در عربستان با قدرت و سرنیزه‌های آل سعود شکل گرفت. 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: بعد از شکل گیری وهابیت در عربستان تصمیمات مختلفی گرفتند که یکی از تصمیمات آنها تخریب نماد‌های هویت اسلامی از جمله بنا‌های مقدس امام زادگان وحرم اهل بیت(ع) بود و تخریب ائمه بقیع نیز بر همین مبنا بود. 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه نهج البلاغه را کتاب حکومت داری دانست و افزود: یکی از فقهای شورای نگهبان می‌فرماید، اگر می خواهید فقه و علمی که دارید برای حکومت داری مفید باشید با نهج البلاغه بیشتر مانوس باشید.

وی به دستاورد‌های استعانت و یاری خواستن از خدا در خطبه دوم نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: هدایت الهی شامل کسی می‌شود که با دشمنان خدا دشمنی کند و خداوند بی نیاز و مطلق نیز او را یاری خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین از طلاب خواست قدر موقعیتی که به دست آورده اند، زیرا نخستین انتظار امام زمان(عج) از من و ما با سواد شدن و ملا شدن است.

به گفته وی مهمترین روش درس در مدارس علمیه این است که درس استاد را یک هفته قبل از تدریس مطالعه و پیش مطالعه داشته باشند و در ادامه نیز موضوع درس را با هم مباحثه و پیش مباحثه داشته باشند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات