۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۷۵۶۶۵۳
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور خبر داد؛

کمک ۱۲۸ میلیارد تومانی خیرین برای ساخت مسجد در سال گذشته

کمک ۱۲۸ میلیارد تومانی خیرین برای ساخت مسجد در سال گذشته
اصفهان – زرهانی از کمک بیش از ۱۲۸ میلیارد تومانی دستگاه و خیرین مسجد ساز در سال گذشته برای ساخت مسجد در کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید احمد زرهانی بعد از ظهر امروز در حاشیه گردهمایی کارشناسان فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور در کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: بیشترین مساجد کشور در مناطق فقیر نشین احداث شده است.

وی تعداد مساجد کشور را ۸۰ هزار مسجد اعلام کرد و با اشاره به اینکه که بیشتر مساجد در مناطق فقیر نشین احداث شده است، افزود: تراکم مساجد در مناطق نوساز شهرستان‌ها کمتر از مناطق فقیر نشین شهرستان‌ها است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور تأکید کرد: امروز مهمترین راهکار برای احداث مساجد در مناطق نوساز شهرستان هدایت خیرین مسجد ساز به سمت مناطق نوساز شهرستان‌ها برای ساخت مسجد است.

وی نیم فعال و فعال نبودن یک سوم مساجد کشور را چالش و آفت امروز دانست و گفت: این مساجد یا امام جماعت ندارند و یا هیئات امنا فعال ندارند و یا با مهاجرت مردم روبرو شده است و یا با بقصور و تقصیر و کاهلی ما روبه‌رو است.

زرهانی در ادامه بهترین راه برای دعوت به نماز، معطوف کردن توجه کودکان و نوجوان به آیات الهی دانست و اظهار داشت: اگر آیات الهی را با زبان ساده و علمی و مستدل به کودکان و نوجوان معرفی شود انگیزه یکتا پرستی و پرستش در آنها احیا می‌و به سمت نماز سوق داده خواهند شد.

وی همچنین از برگزاری سمپوزیوم نماز، تندرستی و آرامش روانی در سال جاری خبرداد و گفت: سمپوزیوم نماز با حضور اساتید و دانشمندان ایران و جهان اسلام در نیمه دوم مهر ماه امسال در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود.

به گفته وی در این سمپوزیون، اطبا، روانشناسان و متخصصان علوم تربیتی در باره نقش نماز در تامین سلامت جسم و بهداشت و روان، آرامش و تحکیم بنیان خانواده و حل معضلات فکری بحث و تبادل نظر خواهند کرد و دستاورد‌های این سمپوزیون در دسترس اهل فن مردم قرار خواهد گرفت.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: برگزاری اجلاس امروز در کاشان کارگروهی متشکل از متولیان امور فرهنگی نماز از سراسر کشور و کارشناسان فرهنگ و آموزش و پژوهش هستند که پیرامون برنامه‌های سال جاری و هماهنگی‌های کمک به آموزش و پرورش و نظام اداری در اقامه نماز بحث و تبادل و نظر می‌کنند.

وی در ادامه از ساخت ۲۸۰۰ نماز خانه بین راهی در ۳۰ سال گذشته با کمک مردم و خیرین و نهاد‌های دولتی خبرداد و گفت: ساخت نماز خانه‌ها در مجتمع‌های بین راهی به صورت مشارکتی تهیه زیر ساخت آن با دولت و ساخت و تجهیز آن مردمی است.

زرهانی در ادامه از کمک بیش از ۱۲۸ میلیارد تومانی دستگاه و خیرین مسجد ساز در سال گذشته برای ساخت مسجد در کشور خبر داد و گفت: خیرین در قم ۶۰ تا ۸۰ میلیارد تومان برای ساخت مسجد کمک کردند که نیمی از آن نقد و مابقی تعهدی است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات