۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۹۰۹۵۵
پژوهشگر عرصه دین:

پیام غدیر نیاز جامعه به امامی معصوم، منصوب و منصوص است

خبرگزاری رسا ـ محقق علوم اسلامی، بزرگداشت غدیر را سنت نبوی عنوان کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) سه روز در گرمای طاقت فرسای منطقه غدیر جشن برقرار کردند و تک تک مردم را به بیعت با امیرمومنان(ع) فراخواندند.
علي اكبر مهدي پور


حجت الاسلام علی اکبر مهدی پور، پژوهشگر عرصه مهدویت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: روز غدیر روز تعیین سرنوشت اسلام است.

وی بیان داشت: در روز غدیر تکلیف جانشینی پیامبر اکرم(ص) مشخص شد و رهبری بر دوش کسی قرار گرفت که صاحب علم لدنی بود و شعار «سلونی قبل ان تفقدونی» سر می داد.

وی با اشاره به اینکه انحراف در امامت و ولایت سرآغاز انحراف است، بیان داشت: شتر خلافت آنگاه که از درب خانه معصوم(ع) برخاست به سوی کاخ های اموی و عشرتکده های عباسی رفت و تاریخ مسلمانان را به جفای خلفا آغشته کرد.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: روز غدیر تابلویی برای راهنمایی مسلمانان است و پیامش نیاز جامعه به امامی معصوم، منصوب و منصوص است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه غدیر نقش تعیین سرنوشت برای مسلمانان دارد، ادامه داد: غدیر تاریخ ندارد بلکه داستان غدیر برای هر روز ما فصلی از امتحان ولایت‌پذیری است.

وی با اشاره به جایگاه غدیر بیان داشت: در قرآن کریم سرنوشت نبوت پیامبر(ص) به ابلاغ پیام غدیر گره خورده و این نشان دهنده پیوند عمیق نبوت و امامت است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع)، اظهار داشت: توحید یگانه دانستن خداوند، اعتقاد به نبوت پیامبر اکرم(ص) و ولایت ائمه معصوم(ع) است از این رو جایگاه رفیع امام بالاتر از آن است که مردم بتوانند با عقل و دانش خود به آن دست پیدا کنند.

وی بیان داشت: امامت در کلام پیامبر(ص) با اسلام پیوند راسخ دارد و کسی که امام را نشناسد و بمیرد، مرگش به مرگ جاهلی توصیف شده است.

این محقق حوزه علمیه قم، بزرگداشت غدیر را سنت نبوی عنوان کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) سه روز در گرمای طاقت فرسای منطقه غدیر جشن برقرار کردند و تک تک مردم را به بیعت با امیرمومنان(ع) فراخواندند.

وی گفت: از توصیه‌های پیامبر اکرم(ص) به امیرمومنان(ع) بزرگداشت عیدغدیر در هر سال بود و پیامبران عظام نیز به اوصیای خود این تاکید را داشته‌اند./909/ت302/ع

ارسال نظرات