۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۱۰۰۱۶۹
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

همایش سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی مساجد کشور برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از سوی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم برگزار شد.
كانونهاي فرهنگي مساجد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، پیش از ظهر امروز به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) برگزار شد.
 
در این مراسم که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شد، سیدمحمد حسینی در سخنانی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان فراگیرترین و گسترده‌ترین نهاد فرهنگی جامعه یاد کرد و گفت: سلامت عرصه فرهنگ و هنر کشور نیازمند پیوند مساجد با فرهنگ است.
 
وی همچنین از شهر قم به عنوان پرچمدار و پیشتاز حرکت اسلامی در کشور یاد کرد و با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف فرهنگی در این شهر مقدس، گفت: کانون‌های مساجد استان قم، باید الگوی کانون‌های مساجد کل کشور شوند.
 
در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام سعید روحانی، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم با اشاره به آغاز فعالیت‌های این دبیرخانه در سال 88، ابراز داشت: دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم از سال 88 شکل رسمی به خود گرفت که توسعه 80 درصدی کانون‌ها و راه‌اندازی فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی از جمله فعالیت‌های این دوره بود.
 
وی به فعالیت‌های این دبیرخانه در سال 89 اشاره کرد و گفت: توسعه 25 درصدی در کانون‌های برادران و راه‌اندازی فعالیت‌های پژوهشی و هنری از جمله این فعالیت‌ها بود؛ هرچند در ابتدا با توسعه حداقلی کانون‌های فرهنگی ویژه خواهران مواجه شدیم، اما اکنون شاهد فعالیت گسترده این کانون‌ها هستیم.
 
همچنین حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به قرآن‌محور بودن فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، پیوند هر فعالیتی را با قرآن ماندگار دانست و خواستار اشرافیت هرچه بهتر و بیشتر روحانیت بر حرکت فرهنگی نوجوانان و جوانان شد.
 
وی با بیان این‌که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مرکزی برای دشمن‌شناسی است، تصریح کرد: باید در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد روحیه خداباوری و خودباوری را تقویت کرده و با روحیه خودباختگی مبارزه کنیم.
 
دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌تواند این فرصت را ایجاد کند که جوانان و نوجوانان با معارف ناب الهی که همان معارف اهل بیت‌(ع) است، انس بیشتری برقرار کرده و در دام فریب‌های بیرونی قرار نگیرند.
 
این گزارش می‌افزاید، دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم با 215 کانون ویژه برادران، 85 کانون ویژه خواهران، 17 کانون تخصصی، 165 کتابخانه، 21 خانه نور، هزار و 500 عامل اجرایی و 25 هزار عضو به ارائه فعالیت‌های فرهنگی و هنری پرداخته است.
 
تشکیل و تقویت تشکل‌های خودجوش فرهنگی مساجد، آموزش و تربیت نیروهای متعهد و متخصص فرهنگی، ایجاد علقه و پیوند صمیمی بین مساجد و جامعه، جذب و تربیت دینی نوجوانان و جوانان از جمله اهداف تشکیل این دبیرخانه است.
 
گفتنی است، در بخش دیگری از این مراسم، مسؤولان کانون‌های مساجد و ائمه جماعات فعال در عرصه‌های فرهنگی با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شدند. /920/پ201/ص

ارسال نظرات