۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۰۰۶۰۸
استاندار خوزستان:

خدمات دولت دهم ستودنی است

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان، با بیان این که خدمات دولت دهم به خوزستان قابل تقدیر و ستودنی است، اذعان داشت: با روی کارآمدن دولت های نهم و دهم توجه خاص و مطلوبی به مسایل فرهنگی و اجتماعی استان خوزستان شده است که این تلاش و کوشش دولت اصول گرا باید برای اشتغال جوانان خوزستانی مضاعف تر و بیشتر شود.
سيد جعفر حجازي استاندار خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید جعفرحجازی، استاندار خوزستان، روز گذشته در آیین تجلیل از 2800 خانوار خودکفا شده تحت کفل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با بیان این که خوزستان از نظر کشاورزی، صنعتی، صادرات غیر نفتی و با تولید بیش از 80 درصد نفت کشور، استانی ثروتمند است، اظهارداشت: با وجود این مزیت ها، خوزستان افراد زیادی تحت پوشش کمیته امداد دارد و آمار آن بالاست که این استان شهید پرور شایسته وضعیت کنونی نیست.

نماینده عالی دولت در خوزستان در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: این مشکلات باید علت یابی و بررسی شود تا راهکارهای مناسب برای ارائه و اقدامات جدی و مهم برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام گیرد.

استاندار خوزستان با اشاره به این که جنگ تحمیلی آسیب و ضربه های سنگین فرهنگی و اقتصادی را به استان خوزستان زد، خاطر نشان کرد: مشکلات جنگ افزون بر عدم رشد و توسعه، آسیب های کالبدی و اجتماعی را به استان وارد کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی خوزستان با تاکید بر اینکه وجود آسیب های اجتماعی لزوم اجرای طرح توانمندسازی نیروی انسانی را ضروری کرده است، تصریح کرد: ارتباط با دانشگاه و فنی و حرفه ای برای تولید نیروی انسانی کارآمد و فعال می تواند در این راستا موثر باشد.

حجازی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: استان خوزستان باید بر روی توانمندسازی نیروی انسانی تمرکز کند و کمیته امداد از جمله مکان هایی است که می تواند به توانمندسازی مددجویان خود مبادرت ورزد.

عضو ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر خوزستان با تأکید بر این که کمیته امداد باید افراد تحت پوشش را توانمند سازد تا این افراد بتوانند وارد چرخه اقتصادی بشوند، ابراز داشت: باید به سمتی حرکت کنیم که خوزستان کمترین افراد تحت پوشش نهاد های حمایتی کشور را داشته باشد.

حجازی اضافه کرد: ما آمادگی خود را برای هرگونه حمایت در راستای توانمندسازی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره ) اعلام می کنیم.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: با روی کارآمدن دولت های نهم و دهم توجه خاص و مطلوبی به مسایل فرهنگی و اجتماعی استان خوزستان شده است که این تلاش و کوشش دولت اصول گرا باید برای اشتغال جوانان خوزستانی مضاعف تر و بیشتر شود. از این رو خدمات دولت دکتر احمدی نژاد به استان خوزستان قابل تقدیر و ستودنی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی خوزستان افزود: مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) باید مورد توجه ارگان های دولتی قرار گیرند و از کارآمدی و طرح های خوب و جامع آنان برای اشتغال جوانان استفاده کنند.

حجازی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در استانی که 60 درصد شهدای دوران دفاع مقدس را تشکیل می دهد نباید آمار بیکاری و پوشش خانوار زیر نظر کمیته امداد امام خمینی(ره) بالا باشد و تمامی دستگاه های اجرایی کشور برای از بین بردن معضل بیکاری در خوزستان همت و تلاش خود را افزون تر بکنند./945/د102/ص
ارسال نظرات