۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۱۰۰۷۵۲
آیت الله مقتدایی:

11 رشته تخصصی حوزوی در استان‌ها راه‌اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به این که بحث تحول درحوزه به صورت جدی در حوزه علمیه دنبال می شود، از راه‌اندازی یازده رشته تخصصی حوزه علمیه در استان‌های کشور خبر داد.
آيت الله مقتدايي
آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیرحوزه های علمیه کشور، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با بیان این که بحث تحول در حوزه به صورت جدی در حوزه علمیه دنبال می شود، گفت: تلاش مرکز مدیریت حوزه علمیه در این جهت بسیار جدی است.

وی، تقویت مدارس علمیه شهرستان ها را یکی از مسائل مورد توجه مرکز مدیریت حوزه علمیه است، افزود: تشکیل شورای عالی حوزه در استان ها و انتخاب یک مدیر به منظور اجرای دقیق مصوبات و سیاست های این شورا گامی مثبت در جهت تقویت مدارس علمیه شهرستان ها است.

آیت الله مقتدایی با بیان این که خوشبختانه مدیریت استانی حوزه علمیه در اکثر استان‌های کشور راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری و برنامه ریزی‌های کلان بر عهده شورای عالی حوزه در استان‌ها است و مدیر حوزه علمیه هر استانی به عنوان مجری آن سیاست‌گذاری و مصوبات مورد نظر انتخاب می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: مدیران حوزه‌های علمیه هر استان وظیفه دارند با حضور در مدارس بر برنامه‌های مورد نظر مدارس علمیه نظیر ارتقای سطح علمی، اخلاقی، فرهنگی و پژوهشی نظارت داشته باشد.

آیت الله مقتدایی در ادامه سخنان خود به راه‌اندازی مؤ‌سسه آموزش عالی حوزوی مازندران در آمل اشاره کرد و گفت: گسترش فعالیت های علمی و پژوهشی این مؤ‌سسه که زیر نظر حضرت آیت الله جوادی آملی فعالیت می کند، نوید بخش تقویت سطح علمی حوزوی در مازندران است.
 
وی با اشاره به این که پس از راه‌اندازی شورای عالی حوزه در مازندران و آغاز به کار نمایندگی مرکز مدیریت در این استان ما شاهد تحولات چشمگیری در سطح مدارس علمیه این استان بودیم، بیان داشت: این موفقیت ها به این دلیل است که علمای مازندران و همچنین شخصیت های مازندرانی مقیم قم اهتمام بسیاری برای ارتقای سطح کیفی مدارس علمیه استان دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در گذشته یازده رشته تخصصی در حوزه علمیه قم فعال بود، تصریح کرد: در حال حاضر یازده رشته تخصصی در استان‌های کشور نظیر تفسیر قرآن، کلام، فلسفه، نهج البلاغه و مهدویت راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه سخنان خود به مهم ترین برنامه های مرکز مدیریت حوزه علمیه به منظور تقویت مسأله اخلاق در مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه برنامه ریزی خوبی برای تقویت مسأله مهم در حوزه های علمیه صورت گرفته که با راه‌اندازی معاونت تهذیب در مرکز مدیریت حوزه علمیه تقویت خواهد شد.

آیت الله مقتدایی خاطرنشان کرد: به منظور تقویت مسأله تهذیب در مدارس علمیه کشور با سیصد نفر از استاد اخلاق حوزه علمیه قم صحبت شد که به تناوب به استان‌ها سفر کنند و با حضور در مدارس علمیه شهرستان‌ها درس اخلاق را برگزار کنند./950/ت301/س
ارسال نظرات