۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۰۳۶۷۰
همزمان با روز معلم؛

یادواره شهید مطهری در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با روز معلم یادواره شهید استاد مرتضی مطهری با سخنرانی امام جمعه قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد.
شهيد مطهري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یادواره شهید استاد مرتضی مطهری همزمان با 12 اردیبهشت ماه و روز معلم با سخنرانی آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه و امام جمعه قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد.

در این مراسم که پیش از ظهر دوشنبه به همت تولیت آستانه مقدسه، سپاه استان و سازمان آموزش و پرورش قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، شماری از مدیران استان، فرماندهان سپاه و بسیج قم، معلمان، دانش آموزان حضور داشتند.

اجرای سرود معلم از سوی 313 دانش آموز هنرمند استان قم با لباس های متحد الشکل از جمله برنامه های این یادواره بود که با استقبال بسیار خوب حاضران روبرو شد.

شرکت کنندگان در این یادواره همچنین با حضور بر سر مرقد آیت‌الله شهید مطهری و نثار گل یاد و خاطره وی را گرامی داشتند و برای شادی روح و علو درجات این شهید بزرگوار فاتحه قرائت کردند.

آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه موقت قم نیز در این یادواره، با تجلیل از شخصیت شهید آیت الله مطهری از وی به عنوان مظهر ایمان، علم و عمل صالح یاد کرد و به تبیین ویژگی های و شاخصه های برجسته این استاد فرزانه پرداخت.

وی دشمن شناسی، آینده نگری، احیای تفکر دینی و اخلاص را از مهم ترین ویژگی های آیت الله شهید مطهری عنوان و تصریح کرد: دانش آموزان، معلمان، مربیان و اساتید باید از سیره و روش و منش این استاد اخلاق و معلم نمونه درس بگیرند.

در این مراسم همچنین محمدحسین امین جعفری رییس سازمان آموزش و پرورش قم نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های این سازمان، شهید مطهری را بهترین الگو برای معلمان و مربیان دانست و ویژگی های آن شهید والا مقام را تبیین کرد. /924/پ202/ع

ارسال نظرات