۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۴
کد خبر: ۱۰۳۸۳۱
در سالروز شهادت استاد مطهری؛

همایش اندیشه مطهر در گرگان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مطهری و هفته معلم همایش«اندیشه مطهر» در گرگان برگزار شد.
شهيد مرتضي مطهري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مطهری و هفته معلم همایش«اندیشه مطهر» در گرگان برگزار شد.

حجت الاسلام جواد نجفی، رییس اداره تبلیغات اسلامی کردکوی در این مراسم با اشاره به سوره علق گفت: کار رسالت و نبوت پیامبر با علم و دانش و خواندن کلید خورد.
 
وی با بیان این که استاد مطهری با روایات قرآن، اندیشه های خود را به جوانان آن روز که تشنه دانش بودند، تقدیم کرد، خاطرنشان کرد: استاد شهید مطهری از معدود عالمانی است که علم و حکمت و عرفان را به هم آمیخته و از وجود خویش چهره‏ای نورانی و تابناک برای جامعه ظلمت‏زده زمان خود ساخت.

حجت الاسلام نجفی با بیان این که علم و دانش شروطی دارد، خاطرنشان کرد: دانش اندوزی انسان باید با تقوا و پارسایی همراه باشد، اگر انسان ورع داشته باشد، خداوند پاداش تلاش علمی او را فرقان قرار داده و بر این اساس به راحتی می تواند حق را از باطل تشخیص دهد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کردکوی با تأکید براین که متولیان دینی و فرهنگی کشور باید اندیشه های متعالی استاد شهید مطهری را در سطح جامعه به خوبی تبیین کنند، گفت: نسل جوان جامعه ما باید با افکار و آراء این روحانی ارزشمند و انقلابی انس گیرند تا بتوانند توطئه های دشمنان اسلام را به خوبی بشناسند.

وی، شرط دیگر دانش اندوزی را انتخاب استاد و معلم برشمرد و تصریح کرد: بزرگان دین در انتخاب معلم تاکید بسیاری دارند و شاگردان خود را از تکبر به تواضع نموده چرا که اثر و میوه شیرین علم، تواضع است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کردکوی با اشاره به این که مطهری اخلاص و تواضع داشت، تصریح کرد: اخلاص شهید مطهری، سخنش را اثرگذار، استوار و منطقی کرده بود چرا که آنچه برای خدا باشد، ریشه می دواند و رشد می کند.

حجت الاسلام نجفی در بخش دیگری از سخنان خود مسجد را مهمترین پایگاه مبارزات سیاسی مردان خداجو و دژ محکمی در برابر توطئه های بداندیشان و خنثی کردن تبلیغات سوء دشمن عنوان کرد.

وی تاکید کرد: فعالین فرهنگی باید محور فعالیت های خورا مسجد قرار داده، چرا مسجد هم مدرسه، دانشگاه، مرکز تفکر و تامل، ‌مرکز خلوص و اتصال و ارتباط بنده با خدا است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کردکوی با تاکید این که یک مدیر فرهنگی باید با شیوه های تبلیغ دشمنان آشنا باشد، اظهار داشت: بزرگ نمایی مشکلات، استفاده از فساد در تبلیغ، ‌تحریف و وارونه جلوه دادن واقعیت ها شایعه پراکنی ها، دروغ و ترویج خرافات و فرقه ها شیو های تبلیغ دشمنان است./950/پ203/ع

ارسال نظرات