۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۰۴۸۳۸
عضو خبرگان رهبری:

سربلندی اسلام و نظام از دغدغه‌های مهم آیت الله بهجت بود

خبرگزاری رسا ـ یکی از شاگردان حضرت آیت الله بهجت‌ گفت: نگاه ژرف و والای حضرت آیت الله بهجت(ره) به مسائل سیاسی و اجتماعی سبب می‌شد که کمتر در این مسائل وارد شود و حتی در خصوص فتنه‌های اخیر در کشورمان نیز با بصیرت از وقایع آگاه بودند و اطلاع رسانی کردند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري
حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر با گرامیداشت سالروز ارتحال رحلت آیت الله بهجت(ره)، حمایت از ولایت و رهبری را از جمله ویژگی های بارز این مرجع تقلید دانست و گفت: این عالم ربانی با دید بازی نسبت به مسائل داشت و آنچنان از ولایت و رهبری حمایت می کرد که قابل وصف نیست و بارها نیز با رهبری دیدار حضوری داشتند.

وی اظهار داشت: نگاه ژرف و والایی که حضرت آیت الله بهجت(ره) به مسائل سیاسی و اجتماعی داشتند موجب می‌شد که کمتر در این مسائل وارد شوند و حتی در خصوص فتنه‌های اخیر در کشورمان نیز با بصیرت از وقایع آگاه بودند و اطلاع‌رسانی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین جباری بیان داشت: این مرجع تقلید جهان تشیع، عمر بابرکت خود را در راه اعتلای دین سپری کرد و در این رابطه با تربیت شاگردان و اساتید گرانقدر، موجب تعالی دین و ارزش‌های دینی در جامعه شده‌اند.

شاگرد حضرت آیت الله بهجت، خاطر‌نشان کرد: آن مرجع والامقام در طول دوران نهضت عظیم اسلامی همواره پشتوانه‏ای مستحکم برای انقلاب اسلامی بودند و پس از پیروزی انقلاب نیز نظام جمهوری اسلامی در عرصه‏های گوناگون از حمایت‌های بی‏دریغ ایشان برخوردار بوده است.

وی با بیان این که پیشرفت و سربلندی اسلام و نظام از دغدغه‌های مهم حضرت آیت الله بهجت(ره) بود، بیان داشت: این مرجع تقلید همواره در این خصوص تأکیدات فراوانی داشتند و با پند و اندرزهای حکیمانه خود چراغ هدایت شاگردان و مقلدان خود بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که حضرت آیت الله بهجت(ره) در طول زندگی سراسر نور و معنویت خود در همه ابعاد وارد شده و برجستگی خاصی در این راستا داشتند، ادامه داد: ایشان در فقه، اخلاق و عرفان ید طولایی داشتند و یک الگوی مناسب برای همه طلاب و روحانیان بوده و هستند.

حجت الاسلام و المسلمین جباری، حضرت آیت الله بهجت‌(ره) را الگوی علمی، عملی، پرهیزکاری و تقوی برای همگان دانست و خاطرنشان کرد: این فقیه نامدار راه‌های درست بودن و درست زندگی کردن را به ما آموخت.

امام جمعه بهشهر با بیان این که در حال حاضر با توجه به فاصله هزاران ساله از معصومان(ع)، وجود چنین شخصیت‌هایی چراغ راه بشریت است، گفت: ایشان شخصیتی از جنس معصومان(ع) بود که توانست تعالیم دین مبین اسلام را به شکل ارزنده‌ای گسترش دهد.

وی افزود: این عالم ربانی، با ویژگی‌های منحصر به فرد شخصیتی، متعلق به همه بشریت و تشنگان معنویت است؛ از این رو برای معرفی هرچه بیشتر ایشان باید نگاهی جهانی داشته باشیم و شخصیت ایشان را به جهان معرفی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین جباری یادآور شد: اکنون جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به اندیشه‌های این عالم بزرگوار، اندیشمند و عارف نیازمند است و باید سیر و سلوک های عارفانه و پند و اندرزهای حکیمانه این عالم برای نسل جوان بازگو شود.

شاگرد حضرت آیت الله بهجت(ره) ادامه داد: آن فقیه عارف، عرفان علمی را با عرفان عملی تو‌أم کرده بود و دارای ابعاد ملکوتی و عرفانی بود و به کمال رسیده بود و شاید همین ژرف نگری ایشان و دید ملکوتی وی مانع از شرکت در مسائل سیاسی و اجتماعی می شد.

حجت الاسلام و المسلمین جباری تصریح کرد: حضرت آیت الله بهجت(ره) دارای شخصیت برجسته علمی، عملی و اجتماعی بوده است که شیفتگان فراوانی را در طول عمر با برکت خویش داشته است.

وی با اشاره به این که آیت الله قاضی طباطبایی از اساتید اخلاق آیت الله بهجت بوده اند، خاطر نشان کرد: این عالم برگوار دارای اخلاق بلند و ژرف اسلامی در محضر عالمی همچون آیت الله قاضی طباطبایی کسب فیض کرده  و خصوصیات اخلاقی و عرفانی ایشان برگرفته از نظرات آن بزرگوار است.

امام جمعه بهشهر افزود: خداترسی، مردم داری، زهد و ساده زیستی، تقوا وخودسازی، عبادت، تواضع و فروتنی، سیر معنوی، برنامه ریزی، اطلاع از غیب و رعایت شرعیات از خصیصه‌های مهم این عالم گرانقدر بوده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: ویژگی های حضرت آیت الله بهجت(ره) که ایشان را از دیگر عالمان، و بلکه مجتهدان ممتاز می کند، الگوی رفتاری برگرفته از شیوه معصومین(ع) وی است که گفتار و رفتاری خاص و برگرفته از سیره ائمه‌(ع) را در زندگی رعایت می‌کردند و روش تربیتی ایشان در برخورد با دیگران به صورت مستقیم نبود بلکه با ذکر حدیث، جریان تاریخی و داستانی، شخص را متوجه نقص کارش کرده و به او گوشزد می کردند که خودش را اصلاح کند./950/ت301/س
ارسال نظرات