۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۱۰۶۰۹۰
با حضور آیت الله مقتدایی؛

نشست مدیران مدارس علمیه استان گلستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست مدیران مدارس علمیه استان گلستان عصر امروز با حضور آیت الله مقتدایی در حوزه علمیه امام خمینی(ره) آغاز شد.
نشست مديران مدارس علميه گلستان
به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، نشست مدیران مدارس علمیه استان گلستان عصر امروز با حضور آیت الله مقتدایی، مدیر حوزه های علمیه کشور و نماینده ولی فقیه در گلستان در حوزه علمیه امام خمینی(ره) آغاز شد.

حجت الاسلام عبدالکریم فرحانی، معاون امور مدارس علمیه حوزه علمیه کشور در این جلسه با اشاره به عزم جدی مسؤولان حوزه برای تقویت مدارس علمیه کشور، گفت: خوشبختانه در کشور یک وحدت و همدلی خوبی برای تقویت این مراکز دینی وجود دارد.

وی با بیان این که مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در نخستین قدم با همکاری علما و روحانیان برجسته هر استان مدیریت استانی را در سطح کشور راه اندازی کرد، افزود: در حال حاضر این مدیریت در 27 استان کشور فعال شده است.

معاون امور مدارس حوزه های علمیه کشور، راه اندازی مدیریت استانی را گامی در جهت تحول حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: با تشکیل این مدیریت ها بسیاری از مشکلات طلاب و مدارس علمیه مرتفع خواهد شد.

حجت الاسلام فرحانی با بیان این که حوزه های علمیه امروز حرکت رو به رشدی به نسبت گذشته دارند، تصریح کرد: خوشبختانه برنامه های مختلفی به منظور توسعه و تقویت مدارس علمیه در دستور کار قرار گرفته است.

وی به سفر رهبرمعظم انقلاب اسلامی به قم اشاره کرد و افزود: مقام عظمای ولایت در سفر ده روزه ای که به قم داشتند از وضعیت حوزه علمیه نسبت به گذشته راضی بودند که این نشان دهنده اقداماتی که در این مدت از سوی آیت الله مقتدایی در مدیریت حوزه صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار رسا، در جلسه عصر امروز مدیران مدارس علمیه گلستان، حکم آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان به عنوان رییس شورای حوزه علمیه گلستان از سوی آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیرحوزه های علمیه کشور به وی اعطا شد.

دراین حکم که از سوی مدیر امور مدارس حوزه های علمیه کشور قرائت شد، نماینده ولی فقیه درگلستان به مدت سه سال به عنوان رییس شورای حوزه علمیه استان منصوب شد.

گفتنی است، نشست مدیران و مسؤولان مدارس علمیه استان گلستان عصر امروز با حضور آیت الله مقتدایی در حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان آغاز شد، همچنان ادامه دارد./950/پ201/ص
ارسال نظرات