۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۰۷۰۴۰
امسال؛

بیش از 20 هزار مازندرانی معتکف شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: امسال بیش از 20 هزار نفر در مراسم پر فیض اعتکاف در سراسر استان شرکت کردند.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در حاشیه بازدید از مراسم معنوی اعتکاف در ساری به خبرنگاران گفت: امسال بیش از 20 هزار نفر در مراسم پر فیض اعتکاف در سراسر استان شرکت کردند.

وی از افزایش تعداد مساجد برگزاری مراسم معنوی اعتکاف نسبت به سال‌های گذشته در مازندران خبر داد و با بیان این که امسال 209 مسجد شهری و روستایی میزبانی برگزاری مراسم معنوی اعتکاف را بر عهده داشتند، افزود:  این مراسم معنوی سال گذشته با حضور حدود 17 هزار نفر در 178 مسجد استان برگزار شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، اعزامی روحانی به مساجد سراسر استان در ایام برگزاری مراسم اعتکاف را یکی از برجسته ترین اقدامات این اداره در سالجاری دانست و خاطرنشان کرد: امسال 580 ملغ بومی و غیر بومی به مساجد استان اعزام شدند.

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: این مبلغان به منظور تبلیغ، سخنرانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در ایام اعتکاف از سوی این اداره کل به مساجد سراسر استان اعزام شدند.

وی با اشاره به این که از این تعداد روحانی اعزامی‌ 281 نفر مبلغان طرح هجرت و مستقر استان بودند، ادامه داد: افزون بر این 297 مبلغ خواهر و برادر بومی نیز به مساجد محل برگزاری اعتکاف در استان اعزام شدند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین به سخنرانی خطبای برجسته کشور در 20 مسجد محوری استان در ایام اعتکاف خبر داد و بیان داشت: این شخصیت‌ها با حضور در جمع معتکفان استان به بیان سخنرانی در خصوص اعتکاف، فضیلت‌های ماه رجب و دیگر مسائل دینی پرداختند که خوشبختانه با استقبال مناسب معتکفان روبرو بود.

وی با اشاره به این که یکی از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی احیای سنت الهی و حسنه اعتکاف است، اظهار داشت: در چند سال اخیر تلاش ویژه‌ای در احیا و زمینه‌سازی حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان برای سنت حسنه اعتکاف صورت گرفته است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به لزوم تقویت مراسم اعتکاف در سراسر کشور افزود: اعتکاف سنت حسنه ای است که از صدر اسلام توسط پیامبر اکرم (ص) نهادینه شده و با فراز و نشیب هایی نیز در طول تاریخ همراه بوده است.

وی ضمن بیان روند رو به رشد برگزاری مراسم اعتکاف در سال های پس از انقلاب اظهار داشت: برگزاری مراسم اعتکاف در پیش از انقلاب بسیار محدود بوده است تا جایی که در کشور پهناور ایران تنها چند مکان و با حضور بسیار کمی از افراد شکل می گرفت که این امر پس از انقلاب با رونق و شکوه خاصی در سطح کشور ایران اسلامی با حضور بسیاری از مشتاقان برگزار می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، اعتکاف را بهترین فرصت برای خودسازی و رفع بدی‌ها دانست و با بیان این که این فرصت مغتنم، پناه بردن به روزه و نماز است، ادامه داد: فرد معتکف با انجام این اعمال سازندگی روحی و معنوی و انس با خداوند پیدا می‌کند.

حجت الاسلام شکریان اظهار داشت: اعتکاف عبادتی معنوی و حقیقی برای خودسازی فردی و جامعه است که در حقیقت توفیق الهی برای استغفار از گناهان نیز به شمار می‌رود که باید مورد توجه قرار گرفته و از این فرصت پیش آمده به درستی استفاده شود./950/پ202/س
ارسال نظرات