۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۱۰۷۲۷۲
دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس:

موج بیداری اسلامی حاصل تبلیغ و اطلاع رسانی دینی است

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی، موج بیداری اسلامی را حاصل تبلیغ و اطلاع رسانی دینی دانست و گفت: دستگاه های مسؤول اعم از حوزه های سیاست‌گذاری و حوزه‌های اجرایی و عملیاتی همه باید منسجم و متناسب با شرایط روز حرکت کنند.
بيداري اسلامي/1
حجت الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغ و ارتباطات آستان قدس رضوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به اهداف امام راحل(ره) از تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز تأکید رهبر معظم انقلاب این است که جبهه فرهنگی باید متحد باشد و از کارهای ناهماهنگ و بدون شناخت ظرفیت های یکدیگر پرهیز شود.

وی افزود: امام خمینی(ره) نیز با این هدف که امر تبلیغ و فرهنگ دینی مردم در حوزه تبلیغ یک متولی داشته و سیاست ها، هدف‌گذاری ها و راهبردها به شکل اصولی و بنیادی مطرح شده تا همگان بر اساس سیاست های مشخص از قرآن و اهل بیت(ع)‌ حرکت کنند، تصمیم به تأسیس این سازمان گرفت.

معاون تبلیغ و ارتباطات آستان قدس با بیان این‌که انسجام نهادهای تبلیغی موجب افزایش گستره تأثر آن‌ها در جامعه می شود، ادامه داد: اگر هر یک از دستگاه‌های تبلیغی به تنهایی احساس وظیفه کرده و جداگانه حرکت کنند سبب تداخل و موازی کاری و بعضا ایجاد تعارض در امور تبلیغی می شود.

حجت الاسلام حسینی در خصوص ضرورت بازنگری اسناد فرادستی تبلیغ ابراز داشت: مواردی چون منشور زیارت، منشور تبلیغ و ... هم توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی وهم از سوی سازمان تبلیغات در حال تدوین و ابلاغ است.

وی، نادیده گرفتن اقدامات انجام شده در عرصه تبلیغ را غیرمنصفانه دانست و افزود: بیداری که در منطقه مشاهده می شود، پیام انقلاب اسلامی است و حاصل مطالبی است که امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب و در سطوح پایین تر، مبلغان بارها بر ان تأکید کرده اند و امروزه به صورت بیداری ملل مسلمان جلوه کرده است.

وی، شناخت و رفع کاستی ها و حرکت متناسب با شرایط روز در عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی را ضروری دانست و گفت: دستگاه های مسؤول اعم از حوزه های سیاست‌گذاری و حوزه های اجرایی و عملیاتی همه باید منسجم و متناسب با شرایط روز حرکت کنند.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: مبلغ یک جزء و شخصیت حقیقی است که می تواند در روزآمدی مباحث و شیوه‌های تبلیغی بسیار مؤثر باشد اما نهادهای تبلیغی هم به نوبه خود مکلفند و باید وظیفه خود را شناخته و بدان عمل کنند. چرا که نسبت به فرد مبلغ، مقدورات و امکانات بیشتری داشته و می توانند با ساماندهی مبلغین، اثربخش‌تر عمل کنند./930/ت302/س
ارسال نظرات