۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۰۷۹۳۴
آیت الله شفیعی:

تبیین فرهنگ قائمیت در مسأله موعود‌گرایی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شفیعی گفت: با بیان این که هیچ کس منکر مهدویت نیست تصریح کرد: فرهنگ قائمیت در عصر حاضر نسبت به فرهنگ مهدویت از درجه بالاتری برخوردار است.
آيت الله شفيعي، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز‌ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، روز گذشته در دوره آموزشی مهدویت و فرهنگ انتظار از سری پودمان های آموزشی ده گانه طرح سلمان ویژه مدیران اجرایی استان که در استانداری خوزستان برگزار شد، با تأکید بر این که محتوای این جلسه جنبه آموزشی دارد نه سخنرانی، اظهار داشت: اهمین مسئله مهدویت بر هیچ کس پوشیده نیست و همواره از سوی همگان مورد استقبال قرار گرفته که امید است بتوانیم همانطور که در دوران غیبت امام عصر خدمتگزار ایشان هستیم در دوران ظهورش نیز لایق خدمتگزاری باشیم.

نائب رییس شورای حوزه علمیه خوزستان، در ادامه سخنان خود بر لزوم اشاعه فرهنگ قائمیت به جای فرهنگ مهدویت تأکید کرد و افزود: عقیده شخصی من بر این است که از بین این دو موضوع، فرهنگ قائمیت از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چراکه قائمیت همواره مهدویت را در برداشته و به دلیل داشتن ریشه در فطرت همگان در همه ادیان و مذاهب وجود دارد.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان، در تشریح تفاوت دیدگاه شیعه و اهل سنت در برخورد با مسئله مهدویت اظهار داشت: همانگونه که از روایات اهل سنت به چشم می خورد آن ها بر مهدویت نوعیه معتقدند و بر این باورند که در هر دوره فردی وارسته و الگو وجود دارد و تنها یک نفر خاص نیست در صورتی که به اعتقاد ما شیعیان اولاً این شخص قائم بوده نه مهدی تنها و دوماً بر باور مهدویت شخصیه که قیام به حق می کند و انحصاراًٌ اولاد پیغمبر و از فرزندان علی و فاطمه است، راسخیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مقام والای ولایت فقیه در دوران غیبت امام عصر (عج)، بیان داشت: در این دوران زمام امور به دست ولی فقیه بوده و ایشان برای الگوپذیری دیگران مافوق مرجعیت هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که هیچ کس منکر مهدویت نیست تصریح کرد: فرهنگ قائمیت در عصر حاضر نسبت به فرهنگ مهدویت از درجه بالاتری برخوردار است.

در بخش دیگری از این دوره، سید کریم سید نور، مدیر کل دفترآموزش و پژوهش استانداری خوزستان، ابراز داشت: آخرین پودمان از پودمان های طرح سلمان با عنوان تبیین مصوبات فرهنگی نظام با تأکید بر مهندسی فرهنگی در تاریخ 18/4/90 با تدریس حجت الاسلام حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز و استاد حوزه و دانشگاه برگزار می شود.

سیدکریم سیدنور در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: پودمان های آموزشی طرح سلمان که طی بخشنامه ای از طرف معاونت محترم ریاست جمهوری به کلیه استان ها ابلاغ شده با محوریت ارتقا و توانمندسازی سطح دانش مهارت و بینش مدیران استان که یکی از ارکان مهم استراتژی فرهنگی دولت به لحاظ نقش مهم و زیر بنایی تربیت سرمایه انسانی در حوزه های فرهنگی است که به یاری خدا با استقبال مدیران یادشده به اتمام خواهد رسید./9461/د102/س
ارسال نظرات