۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۰۵:۲۶
کد خبر: ۱۰۸۰۶۹
مشاور رییس سازمان اوقاف:

آشنا نبودن با احکام دینی سبب عصیان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه کشور گفت: وظیفه اصلی یک مبلغ دینی، تبیین احکام شرعی، موازین و حدود الهی برای مردم طبق رساله های مراجع بزرگوار تقلید و فتاوای ایشان است.
سيد جلال رضوي مهر سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه


حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نیاز مردم به دانستن احکام دینی گفت: بیان احکام و مسائل شرعی از محتواهای ضروری و اصلی است که لازم است مبلغان دینی بیش از پیش به آن توجه کنند.

وی آشنا نبودن با احکام شرعی را سبب عصیان دانست و افزود: از این رو وظیفه اصلی یک مبلغ دینی تبیین احکام شرعی، موازین و حدود الهی برای مردم طبق رساله های مراجع بزرگوار تقلید و فتاوای ایشان است.

حجت الاسلام رضوی مهر اظهار داشت: در همین راستا،‌ آشنایی مبلغان با مبانی بیان احکام و استفاده از فناوری‌های جدید در بیان احکام از ضروریاتی است که لازم است مبلغان به آن توجه کنند.

وی خاطر نشان کرد: چه اشکالی دارد یک مبلغ با استفاده از لپ تاپ،‌ ویدئو پروژکشن و نرم افزارهایی همچون پاور پوینت در مساجد و دیگر اماکن مذهبی احکام مورد نیاز مردم را بیان کرده و برای مردم تفسیر، تبیین و تحلیل کند.

مدیر کل سابق امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف یادآور شد: طریقه غسل کردن، وضو و تیمم گرفتن، محاسبه خمس و زکات و شیوه صحیح تقسیم آن، محاسبه سهم الارث، بخشی از احکامی است که با استفاده از فناوری های روز دنیا می توان به مردم آموخت.

وی با تأکید بر این که فناوری می تواند به راحتی در اختیار دین و فرهنگ قرار گیرد، افزود: از دیگر رسالت‌های اصلی مبلغان در کشور های اسلامی آشنایی به دانش های تبلیغی، سیاست روز، مسائل اجتماعی، اعتقادی و اخلاقی است.

حجت الاسلام رضوی مهر تصریح کرد: برای دستیابی به این دانش‌ها برگزاری دوره های آشنایی با علوم سیاسی، اخلاق‌ و بازخوانی مسائل اعتقادی برای مبلغان و شیوه بیان این مسائل ضروری است.

وی عمل به گفته ها را از دیگر ضروریات تبلیغ دینی دانست و گفت: مبلغ حقیقی کسی است که قبل از گفتن مطالب، حقایق آنها را مردم در کردار او ببینند و قبل از اینکه بشنوند با چشم ببینند./919/ت302/ع

ارسال نظرات