۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۰۸۳۲۲
در تابستان امسال؛

120 بوستان معرفت در سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی طرح اوقات فراغت اداره‌ کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان‌ گفت: در ایام تابستان امسال، 120 بوستان معرفت و 40 هسته فرهنگی جوان فعالیت می‌کنند‌.
اوقات فراغت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، محمد عباسیان، دبیر اجرایی طرح اوقات فراغت اداره‌ کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، با اعلام این‌که در ایام تابستان امسال، 120 بوستان معرفت و 40 هسته فرهنگی جوان فعالیت می‌کنند، گفت: این پایگاه‌ها در قالب هسته فرهنگی جوان و بوستان معرفت از چهارم تیرماه جاری به مدت 33 روز فعال هستند.

وی، با اشاره به افزایش 40 پایگاه طرح اوقات فراغت نسبت به سال گذشته‌ افزود: این اداره‌ کل با هدف شناسایی، جذب، حمایت و هدایت جوانان مستعد خواهر و برادر15 تا 25 سال برای اعتلای سطح فرهنگ دینی از طریق فعالیت‌های فرهنگی در مقاطع تحصیلی دبیرستان و دانشگاه اقدام به برگزاری هسته‌های فرهنگی جوان کرده است.

عباسیان‌ بیان کرد: بوستان‌های معرفت نوجوان با هدف شناسایی جذب حمایت‌، هدایت نوجوانان مستعد خواهر و برادر به منظور نهادینه‌سازی فرهنگ غنی اسلامی در بین نسل آینده‌ساز انقلاب اسلامی از طریق فعالیت‌های فرهنگی در مقاطع ابتدایی و راهنمایی 9 تا 14 سال فعال است.

وی، گفت: این دوره از فعالیت‌ها و کلاس‌ها با برنامه‌های فرهنگی مختلفی همچون آموزش قرآن، تفسیر قرآن، آموزش احکام و اعتقادات، درس احکام و قصه‌های قرآنی و برنامه‌های ورزشی، اردوهای زیارتی و سیاحتی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی طرح اوقات فراغت تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: پایگاه‌های طرح اوقات فراغت این اداره کل در شهرستان زاهدان در قالب 9 هسته فرهنگی جوان و 25 بوستان معرفت، زابل هفت هسته فرهنگی جوان و 29 بوستان معرفت، ایرانشهر شش هسته فرهنگی جوان و 25 بوستان معرفت، سراوان دو هسته فرهنگی جوان و شش بوستان معرفت، خاش دو هسته فرهنگی جوان و شش بوستان معرفت، دلگان 7 هسته فرهنگی و 10 بوستان معرفت، زهک 2 هسته فرهنگی و 10 بوستان معرفت، چابهار 2 هسته فرهنگی و 6 بوستان معرفت، نیکشهر 2 هسته فرهنگی و 2 بوستان معرفت، کنارک یک هسته فرهنگی و یک بوستان معرفت فعالیت می‌کنند.

محمد عباسیان، هدف از برگزاری این طرح در قالب 160 پایگاه را معرفی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، معرفی اندیشه‌های والای مقام معظم رهبری به نسل جوان و نوجوان، ساماندهی و سازماندهی، توسعه، تعمیق و تقویت فعالیت‌های فرهنگ دینی، شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه فراغت، مقابله با تهاجم فرهنگی و توسعه حجاب و عفاف عنوان کرد./940/پ202/س
ارسال نظرات