۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۰۹۰۵۱
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان:

دشمن منتظر کوتاهی مسؤولان و روحانیت در عرصه فرهنگ دینی است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: اگر جوانان و فضای جامعه را از معارف ناب و گوهربار اسلام محمدی(ص) سیراب نکنیم،‌ دشمن با استفاده از مزدوران خود، این فضای بوجود آمده را آلوده می کند و جامعه به سوی فرهنگ باطل غرب سوق داده می شود.
حجت الاسلام سروستاني، معاون فرهنگي تبليغات اسلامي خوزستان
حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که فصل تابستان بهترین دوره برای برگزاری برنامه های اوقات فراغت ویژه جوانان است، اظهار داشت: مساجد و مراکز فرهنگی که متصدی برگزاری طرح اوقات فراغت هستند، می‌توانند با یک برنامه‌ریزی دقیق و منظم این طرح را در سطح استان ساماندهی کنند.

وی در ادامه سخنان خود فصل تابستان را بهترین فرصت برای جذب جوانان به برنامه‌های دینی و مساجد برشمرد و گفت: عدم استفاده خوب و کارآمد از طرح اوقات فراغت سبب ایجاد بستر برای تحریک جوانان از سوی دشمنان می‌شود؛ از این رو در فصل تابستان مسؤولان با یک برنامه مدون می‌توانند فصل تابستان را برای جوانان به نحو احسن ساماندهی کنند.

حجت الاسلام سروستانی، با تأکید بر این دشمنان برای سمت و سوق دادن جوانان به سوی باطل از هزینه های هنگفتی استفاده می‌کنند، ابراز داشت: باید با انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مطابق با دین مبین اسلام، توطئه‌های شوم دشمنان را خنثی و اجازه گرایش جوانان به فرهنگ باطل و منحرف غربی را ندهیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، با اظهار تأسف از ایجاد بستر برای سوء استفاده دشمنان، بیان داشت: اگر جوانان و فضای جامعه را از معارف ناب و گوهربار اسلام محمدی(ص) سیراب نکنیم،‌ دشمن با استفاده از مزدوران خود، این فضای بوجود آمده را آلوده می کند و جامعه به سوی فرهنگ باطل غرب سوق داده می شود.

وی، با بیان این که اماکن عمومی و دولتی باید از وجود روحانیان بهره ببرند، اذعان داشت: با یک برنامه ریزی مناسب و مدون می توانیم از قشر روحانیت برای گسترش معارف اسلامی و ارتقای سطح بینش دینی و بصیرت جامعه استفاده کامل را داشت.

این مقام مسؤول، حضور فیزیکی مردم را در اماکن عمومی نوعی تبلیغ دین دانست و تأکید کرد: همواره قشر روحانیات مورد احترام مردم قرار گرفته اند که قطعا حضور یک روحانی در مکان عمومی یا فرهنگی برای تبلیغ معارف اسلامی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام سروستانی اضافه کرد: باید در فصل تابستان با یک برنامه مدون، جذاب و غنی جوانان را از نظر فرهنگی، دینی و هنری حمایت نموده و از ایجاد فضای نامناسب برای ورود نسل آینده ساز جامعه جلوگیری کنیم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: برنامه‌های حلقه‌های معرفت، غنی‌سازی طرح اوقات فراغت و دیگر برنامه‌های دینی، از اقدامات مسؤولان استان خوزستان برای پر‌کردن فصل تابستان جوانان است./9461/ت302/س
ارسال نظرات