۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۸۷۱
ائمه جمعه خوزستان تأکید کردند؛

ماه رمضان بهترین فرصت برای گسترش فعالیت‌های تبلیغی است

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه خوزستان با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، این ایام پر فضیلت را بهترین فرصت جهت گسترش فعالیت‌های تبلیغی به ویژه امر به معروف و نهی از منکر دانستند.
ماه رمضان بهترین فرصت برای گسترش فعالیت‌های تبلیغی است
حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز و استاد حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به سخنان پیامبراکرم(ص) مبنی بر این که «ماه مبارک رمضان ضیافت الله است»، اذعان داشت: برای ورود به مهمانی خداوند متعال در ماه مبارک رمضان باید مانند مهمانی های دیگر آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن کریم، دعا، نیایش، راز و نیاز، طهارت و پاکی، ایجاد روابط حسنه با اهل ایمان، گذشت، عفو و کنارگذاشتن کینه ها از جمله مراحل آمادگی شخص روزه دار برای ورود به ماه مبارک رمضان است.

استاد حوزه علمیه خوزستان با بیان این که خداوند متعال در ماه مبارک رمضان زمینه و بستر را برای تبلیغ دین فراهم کرده است، اظهار داشت: نفوس و روح مؤمنان در این ماه سراسر نور و رحمت آمادگی کامل را برای شنیدن موعظه دارند؛ از این رو حوزه های علمیه، مبلغان و وعاظ با استفاده از منابع بسیار غنی و سرشار از قرآن، روات و احادیث بتوانند که زیبایی های دین را به نحو احسن در ماه مبارک رمضان به مردم منتقل کنند.

وی قرآن را جامع ترین منبع برای تبلیغ دین در ماه مبارک رمضان دانست و گفت: با نگاهی عمیق و ژرف اندیش در آیات قرآن مسایلی همچون ولایت، امامت، عدل، توحید، نماز، روزه، معاد و احکام دین مشاهده می شوداز  این منبعی ارزشمند برای تبلیغ جامع و کامل دین بهره گرفت.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: ماه مبارک رمضان، ماه قرآن و معارف اسلام ناب محمدی(ص) است که در این ماه روزه داران باید دل های خود را با نور آیات قرآن روشن کنند که این نور سپری محکم و استوار در برابر هجمه های شیطان و نفس اماره است.

وی، بهترین عمل در ماه مبارک رمضان را اجتناب و پرهیز از گناه دانست و بیان داشت: اطاعت از فرامین خداوند متعال، پرهیز از گناه و رسیدن به درجه تقوا از اعمالی است که فرد روزه دار باید به انجام آنها در این ماه اهتمام کامل بورزد.

سعادتمندی جامعه امروزی در گرو احیای فریضه امر به معروف است

حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این که ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی است، اظهار داشت: بر اساس احادیث و روایات ائمه معصومین(ع)، ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و مغفرت الهی است و بندگان باید از این فرصت نهاین بهره را ببرند.

وی با اشاره با بیان این که نفس کشیدن، خواب و دعای روزه دار ثواب عبادت را دارد و مورد قبول درگاه الهی است، ابراز داشت: بی تردید آگاهی از این نعمت های و فواید این ایام، زمینه آمادگی انسان جهت استقبال از ماه مبارک رمضان را فراهم می کند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان این که در این ماه پرخیر و برکت، رحمت و غفران الهی شامل حال تمامی انسان ها و حتی افراد کم ایمان می باشد، یادآورشد: ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب جهت تبلیغ احکام و معارف اهل بیت(ع) است که مبلّغان باید از این فرصت ارزنده به صورت مطلوب در راستای تبیین حقایق دینی بهره کافی را ببرند.

امام جمعه دزفول، اولویت تبلیغ روحانیان در این ماه را براساس مسائل مورد نیاز منطقه مربوطه خواند و افزود: اگر مسائل مورد نیاز یک منطقه، مسائل اخلاقی، اعتقادی و یا اجتماعی باشد، باید بر طبق این نیاز، روحانیان پاسخگویی مسائل باشند و در جهت ارتقای سطح علمی و اخلاقی جامعه گامی بردارند.

وی بهترین عبادات در ماه مبارک رمضان را قرآن خواندن، علم آموزی و پرهیز از گناهان دانست و بیان داشت: خداوند سبحان در این ماه وعده پذیرش اعمال بندگان خود را داده است که باید این فرصت را غنیمت بشماریم و از تمام وقتی که در اختیار داریم در جهت تقویت ایمان خود استفاده کنیم.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، با بیان این که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای احیای والاترین فریضه الهی یعنی امر به معروف و نهی از منکر است، خاطر نشان ساخت: امر به معروف و نهی از منکر موجب سعادتمندی و تعالی جامعه اسلامی می شود؛ از این رو مسؤولان باید با توجه به این ماه پر خیر و برکت، زمینه احیای این فریضه الهی در جامعه را محیا کنند.

رد شبهات جریان های انحرافی در ماه مبارک رمضان از وظایف مبلغان است

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این که ماه های رجب و شعبان مقدمه ای برای ورود به رمضاان المبارک است، اظهار داشت: گرفتن روزه، راز و نیاز و نیایش در ماه های مبارک رجب و شعبان سرآغازی برای تزکیه روح است.

وی، در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: تزکیه نفس در ماه های رجب و شعبان سبب می شد که شخص روزه دار با پاکی و طهارت کامل وارد ماه مبارک رمضان شود و از برکات این ماه بهره کافی را ببرد.

حجت الاسلام غبیشاوی، با تأکید بر این که باید با آمادگی کامل وارد ماه مبارک رمضان شد، ابراز داشت: ایام باقیمانده از ماه مبارک شعبان فرصتی طلایی برای آماده سازی روح و محیا شدن شخص روزه دار برای ورود به ماه مبارک رمضان است.

امام جمعه ماهشهر، با اشاره به این که در ماه مبارک رمضان بستری مناسب برای تبلیغ دین مبین اسلامی مهیا می باشد، بیان داشت: از شرکت چشمگیر مردم در برنامه های مذهبی، حضور پرشور مبلغان حوزه های علمیه در مناطق مختلف شهر و محروم و پخش برنامه های متنوع دینی و مذهبی از رسانه ملی از جمله فعالیت هایی است که هرساله برای تبلیغ دین از سوی ارگان های دینی و مذهبی انجام می پذیرد.

وی، با بیان این که ظرفیت برخورداری ماه رمضان از برنامه های دینی و مذهبی بسیار فراوان است، اظهار داشت: دعاهای وارده در ماه مبارک رمضان بهترین خوراک برای روح و جسم شخص روزه دار هستند که حوزه های علمیه با تبیین و تفسیر این دعاها می توانند کمک بسزایی در معنوی کردن روح شخص روزه دار داشته باشند.

حجت الاسلام غبیشاوی، با تأکید بر این که دین مبین اسلام مجموعه ای کامل از ارزش های الهی و آسمانی است، گفت: تبیین مسایل ولایی، احکام روزه و نماز، تفسیر آیات قرآن کریم، رد شبهات فرقه های انحرافی و ایجاد بستری مناسب ویژه جوانان برای آشنایی بیشتر با حوزه دین و دیانت از مهم ترین فعالیت هایی است که یک مبلغ زبده حوزه علمیه می تواند در ماه مبارک رمضان انجام دهد.

امام جمعه ماهشهر، با بیان این که تفکر و تأمل در حسنات و سیئات از دیگر اعمال ماه مبارک رمضان به شمار می آید، اذعان داشت: گوشه نشینی، زهد، خشوع و تفکر در ماه مبارک رمضان از جمله اعمالی است که در تزکیه و تذهیب روح می تواند بسیار تأثیرگذار باشد./945/ت301/ص
ارسال نظرات