۳۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۱۱۲۶۴
تولیت آستانه کریمه اهل بیت:

گناه کردن و ظلم به دیگران عدم استجابت دعا را به دنبال دارد

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به موانع استجابت دعا، گناه کردن، رباخواری و ظلم به دیگران را از جمله این عوامل دانست و شب‌های قدر را فرصتی مناسب برای تضرع به درگاه احدیت و راز و نیاز با معبود ارزیابی کرد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم، سحرگاه بیست و یکمین روز از ماه مبارک رمضان در مراسم احیای شب قدر که در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت امام علی(ع) به بیان فضیلت آن حضرت و تبیین فضائل لیالی قدر پرداخت.

وی با اشاره به اینکه شب قدر شبی بسیار با برکت است، تصریح کرد: عملی که انسان در شب قدر انجام دهد از هزار ماه برتر است، در این شب به اذن خدا فرشتگان بر انسان کامل نازل می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه انسان با روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان، تقوای مضاعف پیدا می کند، تاکید کرد: نتیجه روزه گرفتن رسیدن به مقام تقوا است است و انسان به برکت روزه قدرتی پیدا می کند که جلوی هواهای نفسانی می ایستد.

امام جمعه قم ابراز داشت: درهای بهشت در ماه مبارک رمضان باز و دست و پای شیاطین بسته است، به برکت این ماه جرائم کاهش می یابد و مجالس دسته جمعی مذهبی رونق خاصی پیدا می کند.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان به ویژه شب های پر فیض قدر انسان توفیق راز و نیاز با خدا را پیدا می کند که این توفیق در سایر مقاطع سال نصیب او نمی‌شود.

تولیت آستانه حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به روز جهانی قدس تصریح کرد: در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس برای اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین و ابراز تنفر و بیزاری از صهیونیست های غاصب و ستمگر را داریم که حضور در این راهپیمایی خود توفیقی بزرگ است.

وی به ویژگی ها و شاخصه های لازم برای استجابت دعا پرداخت و گفت: مداومت بر دعا یکی از اموری است که سبب می شود دعای انسان مستجاب شود. انس و ارتباط انسان با خدا باید به صورت پیوسته باشد نه اینکه تنها در مناسبت های خاص خدا را صدا بزنیم و در سایر زمان ها از او غفلت کنیم و بایستی همت مان را در دعا کردن بالا ببریم.

امام جمعه قم تصریح کرد: یکی دیگر از اموری که سبب جلب رضایت خدا می شود این است که انسان خود را به خدا معرفی و به گناهان و خطاهای خود اذعان و اعتراف کند. علت اینکه گاهی اوقات دعاهای ما مستجاب نمی شود به این دلیل است که دل انسان مرده است و دعای دل مرده مستجاب نمی شود.

وی با اشاره به دیگر موانع استجابت دعا تاکید کرد: ربا خوری، ظلم و مال دیگران را خوردن مانع استجابت دعا می شود و باعث می گردد که انسان را با سر به دوزخ بیندازند، یکی دیگر از عواملی که قلب انسان را می میراند این است که به عیوب دیگران بپردازد و از عیوب وکاستی های خود غافل شود. /924/پ202/ص
ارسال نظرات