۰۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۱۱۱۸۶۱

اقامه نماز عیدفطر در حرم حضرت معصومه به امامت آیت‌الله مکارم شیرازی

خبرگزاری رسا ـ نماز عید سعید فطر به امامت حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با حضور پرشور اقشار مختلف مردم خداجوی در حرم کریمه اهل بیت حضرت حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.
نماز عيد فطر در حرم حضرت فاطمه معصومه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نماز عید سعید فطر در حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) به امامت حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید اقامه شد.

بر اساس این گزارش مردم خداجوی و مؤمن شهر مقدس قم پس از یک ماه روزه داری با حضور پرشور در نماز عید سعید فطر شرکت و به امامت حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی نماز عید را در حرم کریمه اهل بیت(ع) اقامه کردند.

جمعیت حاضر و شرکت کننده در مراسم اقامه نماز عید سعید فطر در حرم کریمه اهل بیت(ع) به گونه ای بود که افزون بر شبستان امام خمینی(ره)، شبستان های منتهی به این شبستان، صحن ها و رواق های حرم مطهر، میدان آستانه و خیابان های منتهی به حرم کریمه اهل بیت(ع) نیز مملو از جمعیت شده بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی پس از اقامه نماز عید سعید فطر، با تبریک این عید بزرگ به امت اسلام، روزه داران و ملت شریف ایران، مردم و به ویژه جوانان را به رعایت تقوا توصیه کرد و گفت: تقوا بهترین زاد و توشه برای اسفر آخرت انسان و نشانه شخصیت بندگان در پیشگاه ذات اقدس اله است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه همه باید سعی کنند کارهای خیر و نیکی که در ماه مبارک رمضان انجام داده و می دهند را حفظ کنند، اظهار داشت: فرد بی تقوا بی تفاوت است و به هر مجلسی که دعوت شود می رود و جهت گیری در درون فکر و جانش به یک سمت و سو نیست، اما فرد با تقوا در درون او یک نوع جهت گیری به سمت پاکی و خدا وجود دارد.

این مرجع تقلید در خطبه دوم نماز عید فطر نیز تحولات جهان اسلام و موج بیداری اسلامی را تحلیل کرد.

از دیگر نکات مورد تاکید حضرت آیت الله مکارم شیرازی، ضرورت توجه مسؤولان به رفع مشکل گرانی و تورم و اهتمام به نقدهای سازنده بود.

گفتنی است، برنامه‌های عید سعید فطر در حرم حضرت معصومه(س) بعد از اقامه نماز جماعت صبح با برگزاری مراسم دعا و نیایش آغاز شد و پس از مداحی و قرائت قرآن حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح ‌زاده از استادان حوزه و کارشناسان دینی احکام و مسائل شرعی به ویژه احکام پرداخت زکات فطره را تبیین کرد./924/پ202/س

ارسال نظرات