۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۱۴۲۷۱
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

امروز دلهره و نگرانی سهم رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ شیخ نعیم قاسم دولت لبنان را علیرغم میل آمریکا، دولتی مستقل و مخالف با خواسته های این کشور و مقاومت را حق مسلم ملت ها دانست و همگان را به خروج از موضع سازشکار فراخواند.
شيخ نعيم قاسم
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسمی بزرگداشتی از سوی مجموعه مدارس «المصطفی» وابسته به حزب الله با اشاره به اعمال فشارهای فراوان آمریکا علیه لبنان برای جلوگیری از تشکیل دولت در این کشور و سپس صدور بیانیه ای مطابق خواسته هایش، گفت: با وجود این، کابینه ای در لبنان تشکیل شد که با تمامی خواسته های آمریکا مخالف بود و آمریکا شد با دولتی سر و کار داشته باشد که روی پای خود ایستاده است و هرگز تسلیم شرط و شروط بیگانگان نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه حزب الله لبنان سیاست ها و خط مشی های خود را دارد، افزود: بسیاری در تلاشند تا با تحریک حزب الله ما را موضع گیری وادارند تا در برابر مواضع ما موضع گیری کنند، ولی تصمیم ما بر آن است که بسیاری از اظهارات را بی پاسخ بگذاریم تا زمان و مکان مناسبش فرارسد و هم اکنون نیز مسایلی در خصوص قانون انتخابات لبنان وجود دارد که بسیاری خواهان شناخت دیدگاه حزب الله پیرامون آن هستند، اما باید گفت که حزب الله در این باره دیدگاه های خود را دارد ولی نمی خواهد وارد جنجال های رسانه ای درباره قانون انتخابات شود.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با ابراز اینکه امروز دلهره و نگرانی سهم رژیم صهیونیستی است نه مقاومت، گفت: دشمن صهیونیستی است که مقاومت و آمادگی اش را هزار بار سبک و سنگین می کند در حالی که ما حساب و کتاب هامان در خصوص آمادگی های لازم برای رویارویی با حمله احتمالی دشمن اشغالگر اگر روزی به فکر تجاوزگری دوباره علیه ما بیافتند را به پایان رسانده ایم.

وی خطاب به کسانی که به دنبال اطمینان بخشی به رژیم صهیونیستی نسبت به مقاومت هستند، تصریح کرد: هرگز نه از دست ما و نه از دست دشمن صهیونیستی در امان نخواهید بود، بنابراین بهتر است که در حساب و کتابتان تجدید نظر کنید. آری، الگوی لبنان در جهان بی نظیر است و تنها نمونه ای است که میان ارتش، ملت و مقاومت همبستگی و هماهنگی کامل پدید آورده و به برکت این همبستگی، دستاوردهای بزرگی از جمله پیروزی و آزادسازی برای میهن کسب کرده است.

شیخ نعیم قاسم با تاکید بر اینکه همگان باید از موضع سازشکار خارج شوند، ترس و واهمه برخی از بازخواست شدن از سوی آمریکا و اروپا و جهان در خصوص اینکه چرا مقاومت می کنند را خاطرنشان ساخت و گفت: آیا جرات ندارید در پاسخ بگویید که چرا رژیم صهیونیستی دست به اشغال خاک ما و کشتار زنان و مردان و کودکان ما می زند؟ و چرا دارای بمب هسته ای است و گاه و بیگاه به برافروختن جنگ تهدید می کند؟ هر آنچه این رژیم انجام دهد جای بازخواست ندارد و تنها کسانی به دنبال کرامت و عزت هستند و از ملت خود دفاع می کنند مورد بازخواستند.

وی مقاومت را حق مسلم ملت ها دانست و افزود: ما را در خصوص مقاصد پنهانمان مورد بازخواست قرار می دهند در حالی که رژیم صهیونیستی آشکارا اعلام می کند که زمان جنگ را مقرر کرده است و می داند چه زمانی علیه لبنان، سوریه و ایران دست به حمله خواهد زد و هیچ زبانی در جهان به اعتراض گشوده نمی شود. مسؤولان ما دیگر ترس و واهمه ای از توانمند بودن ندارند؛ چراکه دریافته اند که با مقاومت اسلامی می توان همواره سرافراز و پیروز بود./981/ب902/گ
ارسال نظرات