۰۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۱۵۶۷۸
خطیب نماز جمعه خوی:

احیای شریعت اسلامی در تونس از کشورهای غربی مار زخمی ساخته است

خبرگزاری رسا ـ خطیب نمازجمعه خوی با تأکید بر ضرورت هوشیاری مسلمانان در برابر مارهای زخم خورده غربی گفت: کشورهای غربی و اروپایی به دلیل احیای شریعت اسلامی در تونس و نفرت عمومی مسلمانان از استعمارگران غربی و اروپایی به مارهای زخم خورده تبدیل شده اند، از این رو هرگونه توطئه علیه مسلمانان از ناحیه آنان محتمل است.
امام جمعه خوي امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) به خدمات آن حضرت اشاره و اظهار کرد: در عین حال که امام جواد (ع) درمدت عمر کوتاه 25 ساله خود مدام تحت نظر حاکمان جور و مورد آزار و اذیت عمال آنان قرار داشت؛ لکن از همه فرصت ها جهت حراست از معارف دینی، دفاع از مسلمانان و مبارزه علیه ستمگران بنی عباس استفاده می فرمود.

وی مناظره با پیروان ادیان و مذاهب، مبارزه با علمای درباری، نصب نماینده در مناطق مختلف برای کمک رسانی به مسلمانان و درنهایت نفوذ دادن افرادی از پیروان خود در دستگاه خلافت جهت حل مشکلات مظلومان را از جمله فعالیت های آن بزرگوار برشمرد.

ضرورت هوشیاری مسلمانان در برابر مارهای زخم خورده غربی

حجت الاسلام شکوری با تأکید بر رسالت مضاعف مسلمانان در خنثی کردن توطئه های استکبار خاطر نشان کرد: امروز کشورهای غربی و اروپایی به دلیل بیداری اسلامی، شکست خوردن حاکمان مستبد، ادامه مبارزات مردمی در نوع کشورهای اسلامی، احیاء شریعت اسلامی در تونس و نفرت عمومی مسلمانان از استعمارگران غربی و اروپایی به مارهای زخم خورده تبدیل شده اند؛ لذا هرگونه توطئه علیه مسلمانان از ناحیه آنان محتمل است.

وی به انحراف کشاندن مبارزات، ایجاد اختلاف در میان انقلابیون، ترور کردن رهبران، اشغال نظامی و راه اندازی درگیری های قومی و مذهبی را از جمله توطئه های احتمالی استکبار برشمرد که ضرورت دارد مسلمانان با هوشیاری مورد توجه قرار بدهند.

بالا بردن سطح دانش و بصیرت رسالت دانش آموزان بسیجی

رییس حوزه های علمیه خوی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز نوجوان و روز بسیج دانش آموزی بیان داشت: اولیاء، آموزش و پرورش، متولیان امور فرهنگی و تبلیغی، روحانیت و دولت در قبال جوانان و دانش آموزان مسئولیت های مضاعفی برعهده دارند که نباید مورد غفلت و کوتاهی قرار گیرد.

وی ادامه داد: فراگیری علوم مورد نیاز جامعه، بالابردن سطح دانش و بصیرت، حراست از آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی، مبارزه با تهاجم فرهنگی، حرکت در مسیر ولایت، حفظ کردن روحیه بسیجی و درنهایت هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان از جمله رسالت های سنگین دانش آموزان بسیجی هستند که لازم است مورد توجه دانش آموزان عزیز قرار بگیرد.

مسلمانان یار و غمخوار یکدیگر باشند

حجت الاسلام شکوری در ادامه با قدردانی از تلاش های مسؤولان استان آذربایجان غربی و شهرستان خوی در یاری رساندن به زلزله زدگان «وان» ترکیه با استناد به آیات و روایات خاطر نشان کرد: خداوند دستور داده مسلمانان در تمامی مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، حقوقی و اخلاقی باید به یکدیگر کمک کرده و در حل مشکلات زندگی، مبارزه علیه ستمگران و نجات از دست حکومت های مستبد و استعمارگران یار و غمخوار یکدیگر باشند.

فریب نعمت های زودگذر دنیا را نخوریم

خطیب نمازجمعه خوی در ابتدای خطبه اول ضمن توصیه مردم به رعایت تقوا اظهار داشت: امیرمؤمنان (ع) در یکی از خطبه های نمازجمعه خطاب به نمازگزاران می فرماید: «مردم شما در این جهان هدف تیرهای مرگ هستید، در هر جرعه دنیا اندوه گلوگیر و در هر لقمه آن استخوانی شکسته وجود دارد، نعمتی از دنیا را به دست نمی آورید مگر با از دست دادن نعمت دیگر»/938/پ201/ص
ارسال نظرات