۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۱۶۲۸۶
نویسنده برجسته لبنانی:

پیام آیت الله خامنه ای به کنگره حج بی نظیر بود

خبرگزاری رسا ـ نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی لبنانی، پیام مقام معظم رهبری به کنگره حج را بی نظیر توصیف کرد.
حضرت آيت الله خامنه اي
به گزارش خبرگزاری رسا، وفیق ابراهیم، کارشناس مسائل سیاسی لبنان در مصاحبه با شبکه خبری العالم، پیام حضرت آیت الله خامنه ای به کنگره عظیم حج را جامع و بی نظیر توصیف کرد.

وی در این باره گفت: حضرت آیت الله خامنه ای در پیام خود به حجاج نسبت به تلاش غربی ها برای دور ساختن قیام های عربی از اسلام هشدار داد و اینگونه است که رهبر انقلاب اسلامی در ایران، نمونه واقعی را درباره تنفر شدید غرب از نظام های اسلامی پیشرفته در منطقه به نمایش می گذارد.

وفیق ابراهیم افزود: آمریکا و غربی ها عموما در پی این هستند که نظام ها وابسته به آنها باشند، اقتصاد این کشورها نیز تحت نظر آنها اداره شود و با بهای اندکی که پرداخت می کنند بر امور اساسی انقلاب ها سلطه یابند.

این کارشناس لبنانی تصریح کرد: سخنان آیت الله خامنه ای دربردارنده پیام های بسیاری برای جهان اسلام است و می توان از این پیام ها برای ضمانت سیاسی، اقتصادی و امنیتی مسلمانان در سراسر جهان استفاده کرد.

این نویسنده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: برای اولین بار است که امام مسلمانی پس از فروپاشی نظام خلافت در جهان اسلام به نظام اسلامی جهانی چشم دوخته است و بر این نکته تاکید می کند که مسلمانان می توانند به بخش بسیار مهمی از جهان پیشرفته تبدیل شوند.

وی نسبت به بی توجهی به پیام مقام معظم رهبری به کنگره حج هشدار داد و تاکید کرد: نباید به بهانه اختلاف مذهب و طایفه در راه تحقق پروژه نظام اسلامی جهانی که خواسته رهبر جمهوری اسلامی ایران است سنگ اندازی کرد، این امر خواسته اصلی غرب است که می خواهد با ایجاد شکاف و شعله ور ساختن جنگ داخلی بین مسلمانان بر اساس مسائل مذهبی و نژادی به اهداف خود دست یابد.

وفیق ابراهیم با اشاره به تاکید بر وحدت اسلامی در پیام رهبر معظم خاطر نشان ساخت: وحدت اسلامی در پیام حضرت آیت الله خامنه ای کاملا نمایان است و ایشان به هیچ وجه به مذهب گرایی نپرداختند./980/ب902/گ
ارسال نظرات