۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۱۷۰۲۲
صالحی تشریح کرد؛

آخرین وضعیت امام موسی صدر و پیگیری های وزارت امور خارجه در این خصوص

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه نمی شود ادعا کرد امام موسی صدر در لیبی زندانی هستند، از قول مساعد دولت موقت لیبی برای پیگیری جدی این موضوع خبر داد.
علي اكبر صالحي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان عصر پنج شنبه در حاشیه سفر به شهر مقدس قم و دیدار با مراجع تقلید و علما، در گفت و گو با خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص آخرین اقدامات این وزارتخانه جهت پیگیری وضعیت امام موسی صدر ابراز داشت: بنده در سفری که به لیبی داشتم این مساله را با مصطفی عبدالجلیل در میان گذاشتم.

وی افزود: هیچ زندانی در کشور لیبی نیست که فتح و درب آن باز نشده باشد، بنابراین نمی توان گفت امام موسی صدر را باید در زندان های لیبی جستجو کرد.

صالحی اضافه کرد: البته در لیبی افراد زیادی هستند که مفقود الاثرند و امام موسی صدر نیز الان در زمره کسانی است که ما در جستجوی ایشان هستیم، اما نمی شود گفت ایشان یا در زندان و یا در حبس خانگی و یا در جایی در لیبی اسیر بوده باشند.

وی بیان داشت: الان شرایطی نیست که اگر امام موسی صدر در اسارت باشد این وضعیت ادامه پیدا کند، قولی که دولت موقت لیبی به ما داده این است که با جدیت این موضوع را پیگیری کنند.

علی اکبر صالحی اضافه کرد: البته افرادی مثل منشی قذافی الان در زندان هست و همچنین دو یا سه نفر دیگر که به قذافی نزدیک بوده اند و به سایر کشورها پناهنده شده اند و دولت تقاضای بازگرداندن آنها را کرده است.

وزیر امور خارجه گفت: این افراد می توانند اطلاعاتی را در خصوص امام موسی صدر در اختیار دولت موقت لیبی بگذارند و آن شخصی هم که در لیبی در زندان بوده تاکنون مطلبی را ارائه نکرده است ولی امیدواریم در آینده بتواند روشنگری کند و ما بفهمیم سرنوشت امام موسی صدر چگونه بوده است.

مسؤول دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: خبرهایی و اطلاعاتی نیز در این زمینه هست اما تا یقین پیدا نکنیم نمی توانیم چیزی را اعلام کنیم.

وی در ادامه اهداف سفر خود و هیات همراه اش به شهر مقدس قم و دیدار با مراجع تقلید و علما را تشریح کرد و گفت: مدت زمان زیادی بود که خدمت مراجع نرسیده بودیم و در این سفر که همزمان با اعیاد مبارکی نیز بود فرصتی فراهم شد که هم از رهنمودها و توصیه های این بزرگواران بهره بگیریم و هم گزارش جامعی از فعالیت ها و اقدامات وزارت امور خارجه و تحولات بین المللی ارائه کنیم.

علی اکبر صالحی بیان داشت: در این سفر همچنین دیداری را با مسؤولان جامعه المصطفی العالمیه داشتیم و در این دیدار بر ضرورت گسترش تعاملات و همکاری های تاکید شد.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: با توجه به تعاملات علمی و فرهنگی جامعه المصطفی و جامعه هدف گسترده این مرکز علمی، همکاری وزارت امور خارجه با این نهاد سبب گسترش و توسعه اهداف و همکاری ها می شود.

وی گفت: ما در این سفر یک روزه همچنین با شماری از خانواده های شهدا و ایثارگران وزارت امور خارجه در قم دیدار و از خانواده های آنان نیز تجلیل کردیم.

صالحی بیان کرد: امیدورایم این رفت و آمدها به قم به صورت مستمر ادامه پیدا کند و ما بتوانیم از رهنمودهای این بزرگواران استفاده کنیم. /924/پ202/ج
ارسال نظرات