۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۱۷۲۰۳

دروس آزاد حوزوی در تبریز آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ کلاس‌های آزاد دروس حوزوی ویژه عموم مردم علاقه‌مند به تحصیل علوم دینی در حوزه علمیه طالبیه تبریز آغاز شد.
حجت الاسلام سيدي ثاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه تبریز، امروز در مراسم افتتاحیه نخستین دوره کلاس های آزاد دروس حوزوی در مسجد جامع تبریز اظهار داشت: کلاس‌های آزاد دروس حوزوی ویژه عموم مردم علاقه‌مند به تحصیل علوم دینی در این مرکز علوم اسلامی برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: پس از اعلام فراخوان، استقبال گسترده ای از اقشار مختلف مردم به ویژع دانشجویان و بازاریان برای شرکت در این کلاس ها صورت گرفت، که امروز شاهد نخستین ورودی های این دوره هستیم.

حجت الاسلام سیدی ثانی با بیان این‌که هیچ محدودیتی در پذیرش طلبه به صورت آزاد وجود نداشته است، خاطر‌‌نشان کرد: کلاس‌های آزاد دروس حوزوی از مقدمات تا سطح عالی برای عموم علاقه مندان به تحصیل برگزار خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه تبریز از استقبال جمعی از دانشجویان رشته حقوق دانشگاه‌های تبریز برای شرکت در این کلاس‌ها خبر داد و گفت: کلاس‌های درسی این دوره تا پایان سال تحصیلی 90 – 91 همه روزه غیر از روزهای تعطیل در دو نوبت صبح و عصر ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این‌که این طرح زمینه آشنایی عموم مردم با دروس و علوم حوزوی را فراهم می کند، تصریح کرد: این مرکز علوم دینی در کنار بزرگ‌ترین بازار خشتی و سرپوشیده جهان که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، واقع شده از این رو آشنایی بازاریان با فقه مشاغل امری اجتناب ناپذیر است، چنانکه در گذشته های نه چندان دور تعدادی از طلاب حوزه علمیه طالبیه از بازاریان بودند.

حجت الاسلام سیدی ثانی برگزاری کلاس‌های آزاد دروس حوزوی ویژه عموم مردم را گامی در راستای احیای جایگاه تاریخی حوزه علمیه تبریز دانست و اظهار داشت: تحول در علوم انسانی که همواره مورد تاید رهبر فرزانه انقلاب بوده است، با برپایی چنین نشست‌های علمی که با حضور اندیشمندان، اساتید و دانشجویان همراه است، محقق می‌شود.

گفتنی است، علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از این طرح می توانند با شماره‌های 5257413 و 5240222 – 0411 تماس بگیرند./935/پ202/س
ارسال نظرات