۰۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۱۷۷۵۶
همزمان با ماه محرم؛

بیش از 800 مبلغ دینی به مناطق مختلف گلستان اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان از اعزام 800 مبلغ دینی همزمان با ماه محرم به مناطق مختلف استان خبر داد.
اعزام مبلغ
حجت الاسلام نور الله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان از اعزام 800 مبلغ دینی همزمان با ماه محرم به مناطق مختلف استان خبر داد.

وی با اشاره به الگو و سرمشق بودن نهضت عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین(ع) گفت: معمار عاشورا خداست و عاشورا یک الگو و سرمشق برای جامعه بشری است و این بهایی است که خدا به این نهضت داده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: ما روحانیون باید به این واقعه توجه ویژه داشته و با بصیرت کامل و با برنامه ای جامع در این برهه از زمان با تهاجمات ضد فرهنگی بر پیکره دین مقابله کنیم.

حجت الاسلام ولی نژاد در ادامه اظهار داشت: متأسفانه امروز جامعه با اشاعه خرافات در دین آسیب پذیر شده و همه ما باید در جلوگیری از انحراف‌ها به وجود آمده تلاش و کوشش کنیم و در این راستا هیچ هراسی به دل راه نداده و در خصوص این معضلات هشدارهای لازم را گوشزد نمائیم.

وی خاطرنشان کرد: روحانیت باید قدر فرصت‌های به وجود آمده در محرم را ارج نهاده و از برد این رسانه و شبکه عظیم از طریق مساجد در راستای تبیین دین مبین اسلام اهتمام ورزد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به نقش و جایگاه مهم نوجوانان و جوانان در اداره آتیه جامعه، بر جذب جوانان و نوجوانان به ویژه دانشجویان به مساجد و هیأت های مذهبی از سوی روحانیان تأکید کرد.

وی افزود: هدف ما تقویت و گسترش دین، ایمان و اخلاق حسنه در جامعه بوده و این مسؤولیت وظیفه سنگینی بر دوش ما است و برای پاسخگویی به این نیاز روحانیون باید در زمینه علمی و فرهنگی و پژوهشی خود را توانمند ساخته و با مطالعه و آشنایی دقیق با منابع اسلامی و زندگانی پیامبر اکرم‌(ص) به بیان مسائل و معارف دینی مستند بپردازند.

حجت الاسلام ولی نژاد تصریح کرد، اصل بعثت پیامبر‌(ص) تلاوت کلام الله مجید و تفسیر آن است، و روحانیت نیز باید ضمن مأنوس شدن با قرآن در جهت تفسیر و تعبیر آن تلاش کرده و آن را یکی از مهم‌ترین رسالت تبلیغی خود قلمداد کنند.

وی ادامه داد: بیان مصیبت‌ها در عزاداری‌ها همچون متن مقتل برای مردم بسیار اثرگذار و مستند بوده و استفاده از منابع صحیح نیز در تبیین فلسفه قیام ابا عبدالله الحسین‌(ع) نیز مؤثر خواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان به تشویق جوانان برای شرکت در نمازهای جماعت اول وقت از سوی روحانیان با روی گشاده و اخلاق حسنه تأکید کرد و از روحانیان خواست نسبت به هدایت و سمت و سو‌دادن عزاداری‌ها بسوی یک عزاداری ناب و صحیح نظارت کرده و پاسخگوی شبهات و مسائل جدید جوانان به ویژه دانشجویان باشند./950/پ202/س
ارسال نظرات