۱۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۱۸۰۹۶
عضو خبرگان رهبری:

فرهنگ عاشورا ریشه در اعتقادات مردم جمهوری آذربایجان دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با انتقاد از اقدامات ضددینی دولتمردان جمهوری آذربایجان و مقابله با مجالس عزاداری ماه محرم گفت: فرهنگ عاشورا ریشه در اعتقادات مردم این کشور شیعی دارد.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: اقدامات ضدیدینی دولتمردان جمهوری آذبایجان، در حالی همزمان با ماه محرم شدت یافته که فرهنگ عاشورا ریشه در اعتقادات مردم جمهوری آذربایجان دارد.

وی با انتقاد شدید از وضعیت نامطلوب اسلام گرایان و مسلمانان جمهوری آذربایجان تصریح کرد: بیش از 90 درصد مردم جمهوری آذربایجان شیعه هستند و این روزها آرزوی برپایی و شرکت در مجالس سوگواری سرور و سالار شهیدان را دارند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه خطاب به دولتمردان جمهوری آذربایجان با بیان اینکه منطقه قره‌باغ با اقدامات ضددینی و بی توجهی به اعتقادات مردم آزاد نخواهد شد، گفت: دولت های استکباری و کفر با حمایت از ارامنه، قره باغ را از پیکر کشور اسلامی آذربایجان جدا کردند، بسیار مضحک است که دولتمردان این کشور به دنبال حمایت غرب و ناتو برای آزادی قره باغ هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی خاطرنشان کرد: آذری ها برای رهایی قره باغ سه راه توسل به فرهنگ عاشورایی، فتوای جهاد مجتهدین شیعه و توجه به قدرت و اعتقاد اسلامگراها دارند و در صورت در پیش گرفتن این مسیر قره باغ آزاد خواهد شد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه غفلت از این سه مؤلفه به ضرر مقامات آذری خواهد بود، تصریح کرد: راهی که دولتمردان آذربایجان می روند بیراهه است، آذری‌ها باید مطمئن باشند که با فکر ضد دینی و لایستی و سربازان لاییک امکان موفقیت در حفظ تمامیت ارضی خود را ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود قدرت و بصیرت را عامل عزت و استقلال ملت ها دانست و اظهار داشت: اینکه می بینیم امروزه قدرت های جهانی بر سرنوشت بسیاری از کشورهای کوچک مسلط هستند به خاطر نداشتن قدرت و بصیرت آن ملت هاست.

وی قدرت و بصیرت را دو ویژگی اصلی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی به ویژه آمریکا می داند که نه تهدید توخالی نظامی و نه تحریم بر ایران کارساز نیست، از این رو استکبار به دنبال تضعیف وحدت و ترویج اختلافات قومیتی در کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در ادامه خروج نیروهای آمریکایی از عراق را مقطع حساس تاریخی برای مردم این کشور دانست و اظهار داشت: آمریکا به دنبال تحریک اقوام و گروه های مختلف این کشور برای تجزیه و ایجاد پایگاه های نظامی در عراق است.

وی سیاست تجزیه در کشورهای اسلامی را از توطئه های دیرین آمریکا در منطقه دانست و تصریح کرد: این سیاست شوم حتی در عربستان نیز دنبال شده، چراکه آمریکا می داند بدون تجزیه امت اسلامی و تکه تکه کردن آنها قدرت فائق شدن بر آنها را نخواهند داشت./935/پ202/ص
ارسال نظرات