۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۱۸۵۴۲
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

ساختار اطلاعاتی آمریکا در لبنان کاملا لو رفته است

خبرگزاری رسا ـ شیخ نعیم قاسم با اشاره به لو رفتن کامل ساختار اطلاعاتی آمریکا در لبنان به کسانی که با سیا همکاری می کنند هشدار داد که در جنگ حزب الله با جاسوسی آمریکایی ـ صهیونیستی، رسوا خواهند شد.
شيخ نعيم قاسم
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، روز گذشته در مجتمع شمس الدین در جنوب بیروت با اشاره به افشاگری اخیر این حزب پیرامون جزئیات فعالیت های سیا در لبنان، گفت: آنچه که نیروی مقاومت لبنان درباره جزئیات فعالیت دستگاه اطلاعاتی آمریکا در لبنان منتشر کرده است، به منزله جزئی از کل و تنها بخشی از اطلاعات به دست آمده است.

حزب الله لبنان عصر جمعه برای نخستین بار جزئیاتی از فعالیت افسران سیا در لبنان و ارتباط آن با موساد منتشر کرد که شامل اطلاعاتی درباره هویت مسؤول سیا در لبنان، تعداد افسران تحت فرمان او، محل استقرار آنها، نحوه عضوگیری، فساد موجود در این سازمان اطلاعاتی و ارتباط نزدیکش با موساد بود.

شیخ نعیم قاسم با ابراز اینکه ساختار اطلاعاتی آمریکا در لبنان کاملا شناسایی و آشکار شده است، گفت: اطلاعات زیادی درباره این دستگاه در اختیار حزب الله است و آنچه که تاکنون در خصوص مساله جاسوسی آمریکا در لبنان از سوی مقاومت این کشور افشا شده است، تنها بخشی از این اطلاعات به شمار می‌آید.

وی با ابراز اینکه ورود حزب الله به این پرونده از طریق اقدامات رژیم صهیونیستی در این زمینه صورت گرفت و پرونده دشمن صهیونیستی به نوعی راه را برای ورود به پرونده جاسوسی آمریکا باز کرد؛ چراکه توجه اصلی مقاومت به فعالیت‌های دشمن صهیونیستی و جاسوسی آنها است، گفت: حزب الله در این مسیر دریافت که باید دقت بیشتری درباره فعالیت‌های اطلاعاتی آمریکا داشته باشد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان افزود: کسانی که با سازمان اطلاعات آمریکا همکاری می‌کنند یا می‌خواهند این کار را بکنند، باید بدانند که آنها در جنگی که حزب الله برای رویارویی با جاسوسی صهیونیستی و آمریکایی وارد آن می‌شود، رسوا خواهند شد و اطلاعات آنها نیز آشکار خواهد شد.

وی با اعلام اینکه اخیرا متوجه فعالیت یکی از قضات لبنانی شده‌ایم که در خصوص صدور حکم جاسوسان با مسامحه رفتار می‌کرد و برخی از آنها را بدون توجه به پرونده جاسوسی‌شان آزاد کرده است، افزود: این قاضی که درباره حکم های اولیه و حتی ثانویه برخی مزدوران که به 10 تا 15 سال زندان محکوم شده بودند، تصمیم‌گیری می‌کرد، اقدام به آزادی این افراد کرده است، بدون این‌که به پرونده پر از مدارک و اتهامات جاسوسی و مزدوری آنها توجهی کند.

شیخ نعیم قاسم با ابراز اینکه این امر از کانال‌های عادی پیگیری خواهد شد و دستگاه قضایی لبنان باید مسئولیت این اهمال را برعهده بگیرد، تاکید کرد: سیستم قضایی کشور موظف است با پرونده جاسوسان به دقت برخورد کند؛ چراکه آمریکا با جاسوسی خود در تجاوزگری صهیونیستی علیه لبنان شریک است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به سفر جفری فلتمن، معاون وزیر خارجه آمریکا به لبنان اشاره کرد و گفت: خوشحالی خود را مخفی نمی کنم؛ چراکه این نخستین‌بار است که فلتمن به لبنان آمد و دست‌خالی و مایوس از آن خارج شد. او هر بار که به لبنان می‌آمد، امر و نهی می‌کرد و گزارش‌هایی به او داده می‌شد اما این بار او آمد تا مناقشه کند و درخواست‌های خود را طرح کند اما پاسخ‌های محکم و قاطعی دریافت کرد که راه را بر تمام امر و نهی‌ها بست.

فلتمن در سفر یک روزه اخیرش به لبنان تلاش داشت تا مقامات لبنانی را با آمریکا علیه سوریه همراه کند که رییس جمهور لبنان به بهانه مشغله کاری و نداشتن وقت، حتی او را به حضور نپذیرفت و سایر مقامات لبنانی نیز دست رد به سینه او زدند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان بار دیگر بر موضع لبنان در قبال سوریه تاکید کرد و گفت: لبنان به سکویی علیه سوریه تبدیل نمی‌شود و فلتمن نیز به خوبی می‌داند که آمریکا امروز شاهد شکست‌های متعدد در منطقه است و این کاملا طبیعی است که اولین و مهمترین شکست آمریکا در لبنان در سال 2006 و طی جنگ 33 روزه روی داد و پس از آن نیز پایگاه جاسوسی آمریکا در لبنان لو رفت.

گفتنی است که دو روز پیش، شبکه تلویزیونی المنار، رسانه تصویری حزب الله لبنان در گزارشی از برخی فعالیت های سازمان اطلاعات آمریکا در لبنان پرده برداشت و اعلام کرد: سیا یکی از ساختمان های سفارت آمریکا در بیروت را به عنوان پایگاه خود برگزیده است و دانیال پاتریک ماکویلی که به عنوان کارمند در سفارت این کشور در بیروت مشغول به کار است، ریاست کنونی اطلاعات آمریکا در لبنان را بر عهده دارد.

بنابر این گزارش، ده نفر از افسران سیا که برخی از آنها زن هستند با نام های مستعار مانند نیک، جیم، یوسف، لیزا و جونا در پوشش سفارت مشغول به فعالیت هستند و به طور عمده به گزینش و تربیت جاسوسان و مزدورانی از طیف های مختلف مردمی در لبنان از کارمندان دولت گرفته تا ماموران امنیتی و شخصیت های دینی و دانشگاهی می پردازند./981/ب902/گ
ارسال نظرات