۲۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۲۱۰۸۲
عضو خبرگان رهبری:

علم و دانایی را نمی توان ترور کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با بیان اینکه ترورهای کور دشمنان در ایران جواب نخواهد داد، گفت: جسم فرد راذمی توان ترور و حذف کرد، اما علم را نمی توان ترور کرد.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل با اشاره به حادثه ترور شهید احمدی روشن در تهران توسط رژیم صهیونیستی اظهار داشت: بسیار روشن است که استکبار جهانی با ترور دانشمندان جوان ایرانی چه اهدافی را دنبال می کند.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان باید بدانند که ترورهای کور در ایران جواب نخواهد داد، چنانچه در گذشته نیز این چنین بوده است، جسم فرد را می توان ترور و حذف کرد اما علم را نمی توان ترور کرد، هزاران شهید احمدی روشن مسیر دانش و دانایی را پی گرفته اند.

نماینده خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مسیر رشد و تعالی علمی ایران با ترور متوقف نمی شود، افزود: ترور دانشمندان ایرانی نشان از اوج استیصال آمریکا و اسرائیل در مقابله با موفقیت های علمی، نظامی و الکترونیکی این ملت است.

وی ادامه داد: عدم عقب نشینی ایران از مواضع و منافع خود، غرب را به شدت دیوانه و خشمگین کرده، از این رو دست به چنین ترورهای ناجوانمردانه ای می زنند که در نهایت خوی استثماری و ضدبشری خود را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به موفقیت های اخیر دانشمندان ایرانی در مقابله با توطئه های مختلف دشمنان افزود: توفیقات دانشمندان ایرانی در سایت هسته ای فردو و تولید میله های سوخت هسته ای دشمنان را به حیرت و وحشت اندخته است، همچنانکه غنیمت هواپیمای فوق مدرن جاسوسی آمریکا غرب را متاصل کرد.

وی راه اندازی جنگ روانی، تحریم در عرصه های مختلف، تهدید به حمله نظامی و مقابله با اعتقادات دینی ملت ایران را از جمله توطئه های شوم دشمنان برای براندازی نظام اسلامی برشمرد و گفت: استکبار تاکنون از طرق مختلف ملت مقاوم ایران، رهبری و نظام را تحت فشار قرار داده و چون این فشارها هیچ نتیجه ای برای انها در پی نداشته، به انتقام از ملت ایران از طریق ترور بهترین فرزندان این نظام روی آورده است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ایران در اوج قدرت نظامی و دفاعی قرار دارد، گفت: اجرای به موقع رزمایش مقتدرانه ولایت 90 در آب های خلیح فارس و دریای عمان وحشت غرب و عقب نشینی از مواضع استکبار را به دنبال داشته، از این رو آمریکا و اسرائیل درصدد مسلح کردن تجزیه طلبان و گروه های مسلح علیه نظام اسلامی هستند.

وی ادامه داد: حمایت غرب از برخی گروه های تروریستی پژاک و جندالله و برخی جریان های تروریستی در داخل و خارج از کشور نشان جنگ غیرمستقیم غرب با ایران دارد، حتی راه اندازی اغتشاش و فتنه سال 88 راهی برای براندازی نظام اسلامی با هدایت و حمایت سرویس های اطلاعاتی و امنیتی غرب بود.

نماینده خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دشمنان ایران اسلامی چشم به انتخابات آتی مجلس دوخته اند، اظهار داشت: ملت ایران با حضوری پرشور، آگاهانه و نشات گرفته از بصیرت ولایی در انتخابات مجلس پاسخی کوبنده به تمام یاوه گویی های آمریکا و اسرائیل خواهند داد./935/پ201/ص
ارسال نظرات