۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۲۱۳۱۹
نماینده ولی فقیه در سپاه اردبیل:

قرآن ایدئولوژی اخلاق و بصیرت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه اردبیل گفت: آموزه‌ها و مفاهیم عالی قرآن کریم، ایدئولوژی اخلاق، معنویت، بصیرت و بالندگی جهان اسلام است.
حجت الاسلام كاملي فر نماينده ولي فقيه در سپاه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، امروز در افتتاحیه نخستین دوره مسابقات قرآنی خانواده‌های پایور سپاه نواحی نیر، نمین و اردبیل اظهار داشت: توجه به مفاهیم و آموزه های قرآنی به همان اندازه با اهمیت است که قرائت زیبای کلام وحی ضرورت دارد.

وی بی توجهی به آموزه‌های قرآنی را عامل انحراف بشریت دانست و خاطر‌نشان کرد: توسل به آموزه‌ها و پیام قرآن کریم می‌تواند انسان را از ناکامی‌ها و کج‌اندیشی ها نجات داده و به سوی حضور بالنده و شایسته‌محور در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... رهنمون کند.

حجت الاسلام کاملی فر با تاکید بر اینکه آموزه ها و مفاهیم عالی قرآن کریم، ایدئولوژی اخلاق، معنویت، بصیرت و بالندگی جهان اسلام است، افزود: قرآن کریم به عنوان مجموعه ای جامع و کامل، نور هدایت به زندگی بشریت داده و انسان را از پلیدی‌ها نجات می‌دهد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) با بیان این‌که انس با قرآن نتایج بسیار مثبتی در زندگی بشر به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: مطالعه و قرائت قرآن کریم نه تنها انسان را به آرامش واقعی می‌رساند بلکه سبب می‌شود تا انگیزه برای طی مسیر حق و حقیقت و واقعیت بهتر و شایسته فراهم شود.

وی قرآن را فرهنگ معرفت، دینی و اخلاق جوامع دانست و به عنوان نقطه وحدت و اشتراک مسلمانان یاد کرد و اظهار داشت: قرآن کریم تمام مفاهیم مورد نیاز بشری را با خود به همراه دارد که مطالعه عمیق آن می‌تواند بهترین مسیر و روشن‌ترین حرکت در مسیر عبودیت و سعادت بشر باشد.

حجت الاسلام کاملی فر در بخش دیگری از سخنان خود هدف از برگزاری مسابقات قرآن را آشنایی بیشتر خانواده‌های سپاه استان اردبیل با ضرورت پی ‌ریزی زندگی قرآنی و سعادت‌بخش اعلام کرد و گفت: طرح قرآن‌خوانی مستمر برای خانواده‌های پاسداران سپاه استان در نظر گرفته شده که زمینه ای برای حضور در این مسابقات خواهد بود./935/پ203/س
ارسال نظرات