۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۲۲۰۰۸
آیت الله علوی گرگانی:

افتخار طلبگی عمل به دانسته‌ها است نه به پوشیدن لباس روحانیت

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی سربازی امام زمان(عج) را توفیقی بزرگ دانست و از طلاب خواست با عمل به وظیفه در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) و ایفای مسؤولیت‌هایشان بکوشند.
آيت الله علوي گرگاني آيت الله علوي گرگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از استادان درس خارج حوزه علمیه قم روز یکشنبه در مراسم عمامه گذاری شماری از طلاب سفیران نور زاهدان، طلبگی را شغلی مقدس و مهم ارزیابی و توصیه هایی به طلاب و روحانیان ارائه کرد.

وی با تاکید بر اینکه طلاب باید همواره زی و آداب طلبگی را رعایت کنند، بیان داشت: طلبه و روحانی بودن تنها به پوشیدن لباس روحانیت نیست، بلکه طلاب باید عامل به علم شان باشند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم، نوکری و سربازی امام زمان(عج) را افتخار و توفیقی بزرگ دانست و با بیان اینکه طلاب باید قدر این مهم را بدانند، ابرازداشت: کسی که این لباس مقدس را پوشید باید بداند که توفیق بزرگی نصیب او شده و به همان میزان مسؤولیت سنگینی را نیز عهده دار شده است.

وی اضافه کرد: فرد روحانی باید مزین به علم و تقوا باشد و همواره تواضع و خوشرویی در مقابل مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد و در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) بکوشد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی در بخش دیگری از سخنتان خود همچنین خطاب به طلاب تاکید کرد: باید در راستای تقویت بنیه ها و پایه‌های علمی خود تلاش کنید و رسالت خود را به خوبی انجام دهید.

وی همچنین بر ضرورت تبعیت از مقام معظم رهبری و مراجع تقلید و علما تاکید و برای طلابی که مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت شده اند آرزوی توفیق و ایفای کامل مسؤولیت در عرصه های مختلف کرد. /924/پ202/ع

ارسال نظرات