۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۲۲۵۵۰

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ افتتاح نمایشگاه کتاب بصیرت و انقلاب اسلامی در هندیجان، اکران فیلم های انقلاب15 تا 17 بهمن ماه در تالار مهر آبادان و برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی گتوند با موضوع ازدواج صحیح و آسان از جمله اخبار کوتاه خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دراهواز، سید عارف مهدی نیا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان روزگذشته در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهارداشت: نمایشگاه بصیرت و انقلاب اسلامی با بیش از 5000 عنوان کتاب در زمینه های انقلاب اسلامی و مذهبی با 15 درصد تخفیف تا 22 بهمن ماه در محل مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس هندیجان دایر گردیده و همه روزه صبح و بعد از ظهر پذیرای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی بیشتر جوانان با انقلاب اسلامی و بصیرت افزایی عمومی عنوان کرد.

اکران فیلم های انقلاب15 تا 17 بهمن ماه در تالار مهر آبادان

مسؤول انجمن سینمای جوان آبادان با اشاره به فرارسیدن دهه فجر تصریح کرد: این انجمن با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان به مناسبت دهه مبارک فجر 18 فیلم با نوع نگاه و زوایای مختلف به انقلاب مردم ایران اسلامی را از فیلمسازان سراسر کشور تهیه و به معرض نمایش خواهد گذاشت.

عیدان افزود: این فیلم ها در قالب داستانی و مستند می باشند که علاقمندان می توانند از 15 الی 17 بهمن ماه سال جاری هر روز از ساعت 18:30 الی 20:30 در تالار مهر آبادان به تماشای آنها بنشینند.

وی به فیلم ها و قالب آنها اشاره کرد و گفت: فیلم های مستند ال گونش،انتقال نفت از لرستان، به سوی فرار، پلاک 1، ثنا، رویانا، ریشه در خاک، زندگی آن سوی مه، قصه شب، نشانی و فیلم های داستانی اول 59، آینه، تا تو هستی، قاچ، خانه پدری، دیدار، محکوم و هدیه ای برای تو فیلم هایی می باشند که در این روزهای با شکوه در آبادان اکران خواهند شد.

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی گتوند با موضوع ازدواج صحیح و آسان

حجت الاسلام سید حسین علوی اصل، امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گتوند روز گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: ازدواج بیش و پیش از اینکه بعد مادی و جسمانی به خود بگیرد، مسئله ای معنوی برای تکامل بشریت است و دین مبین اسلام در همه ی مراحل ازدواج، از ابتدای این امر مبارک تا سایر مراحل زندگی مشترک برای خانواده برنامه های مشخصی دارد.

وی به خطرات و آسیب هایی که این نهاد مقدس را تهدید می کند و همچنین هجمه های دشمنان برای فروپاشی بنیان خانواده و در نتیجه ی آن فروپاشی و نزول اجتماع و ارزش های دینی و ملی نیز اشاره کرد و گفت: برای مقابله با این معضلات و آسیب ها چاره اندیشی مسئولین امر اهمیت بسیار دارد.

مسؤولان با خدمت صادقانه به مردم دین خود را به امام و شهدا کنند

 حجت الاسلام سیدنبی موسوی امام جمعه خرمشهر صبح امروز در همایش انقلاب و حضرت امام خمینی(ره)، اظهار داشت: آن چیزی که توانست امام خمینی(ره) را به این مقام و منزلت برساند ایمان قوی به واسطه عبودیت و حسن فعلی بود که در رفتار خداپسندانه و ایمان ایشان مشهود بود که یک نورانیت تام و کامل به امام داده بود.

استاد حوزه علمیه خوزستان در ادامه افزود: وقتی زندگی امام را مطالعه می‌کنیم به یک سری مسایل برخورد می‌کنیم که انسان های عادی این خصوصیت ها را نداشته و از همه مهم تر دوراندیشی های ایشان در خصوص جنگ تحمیلی ایران و عراق، کویت و پایان حکومت صدام و مسایل دیگر، امام را از دیگران متمایز می‌کرد.

این مقام مسؤول بیان داشت: مردمی که بیرون از فضای نظام مقدس اسلامی قرار گرفته اند به زبان و گفتار ما نگاه نکرده و تنها رفتارها و رویکردهای ما را نگاه می کنند؛ از این رو باید رفتارهای ما الگویی برای همه مردم جهان باشند.

امام جمعه خرمشهر افزود: هر فرد یا مسوولی اگرچه خوش سخن هم باشد مردم به دنبال رفتار و عمل آن مقام هستند؛ از این رو ما می توانیم با عملکرد نیکو بهترین مبلغ نظام مقدس اسلامی و امام راحل باشیم.

حجت الاسلام موسوی در پایان سخنان خود اظهار داشت: مسؤولان و دست اندرکاران نظام باید با خدمت صادقانه و مخلصانه به مردم رضایت خداوند متعال را جمع کرده و راه شهدای هشت سال جنگ تحمیلی را ادامه داده و به آنها ادای دین کنند.

همایش طلیعه حضور در اهواز

همایش طلیعه حضور شب گذشته با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، حجت الاسلام مصطفی آل مبارک، مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان و اساتید و طلاب مدارس علمیه خواهران استان خوزستان در مرکز آموزشی فنی شرکت نفت واقع در منطقه برومی اهواز برگزار شد.

در این همایش آیت الله موسوی جزایری، رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان، به بیان نکاتی اخلاقی پیرامون زندگی طلبگی پرداخت.

در ابتدای این همایش، حجت الاسلام مصطفی آل مبارک، مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان با اشاره مدارس علمیه خواهران استان خوزستان گفت: 19 مدرسه در سطح دو، 5 مدرسه در سطح3 و یک مدرسه آزمایشی در سطح چهار در حال فعالیت هستند.

وی با بیان این که جمعیت طلاب خواهر استان خوزستان حدود 6 هزار نفر می باشند و در حال حاضر 450 نفر از طلاب پایه یک حوزه های علمیه سراسر استان خوزستان در این همایش حضور دارند اظهار داشت: با توجه به استقبال طلاب خواهران استان سال گذشته قریب به 600 نفر ورودی جدید در حوزه های علمیه سراسر استان را داشتیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان در پایان تصریح کرد: هدف از برگزاری اردوی سه روزه طلیعه حضور، تبیین شئون طلبگی و اهداف آن و استفاده از تجربیات اساتید خواهر حوزه علمیه است.

نشریه عاشورائیان ویژه دهه فجر در خوزستان منتشر شد

نشریه پایگاه اطلاعاتی شهدای خوزستان «عاشورائیان» ویژه دهه فجر از سوی سازمان بسیج دانشجویی استان و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان منتشر شد.

براساس این گزارش، بررسی نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی، معرفی گروه های تأثیر گذار در شکل دهی انقلاب اسلامی در خوزستان، تبیین زندگانی شهید حجت الاسلام عبدالحسین سبحانی، معرفی نخستین شهید انقلاب اسلامی در اهواز ، تبیین مبارز شهید سید علی جهان آرا، آلبوم عکس راهپیمایی مردم خودش استان در پیروزی انقلاب اسلامی و خاطرات انقلابی از جمله مطالب خواندنی این ویژه نامه هستند.

ملت های مسلمان سراسر جهان با تأسی از آزمان های والای انقلاب اسلامی و با تکیه بر قرآن و شعائر اسلامی، سرنوشت خود را از دست حاکمان وابسته به آمریکا ی سلطه گر جدا کرده و زیر پرچم انقلاب اسلامی در مسیر استقلال و آزادی گام بر می دارند. امید می رود به برکت انقلاب اسلامی و گسترش روح بیداری و خیزش اسلامی در سراسر جهان اسلام و حتی سایر ملتهای آزادی خواه، بارقه های استبکار ستیزی و ضد استعماری بیش از پیش نمود یابد و سردمداران نظام های سلطه با گردن نهادن به خواسته های به حق مستضعفان و مسلمانان جهان به خاک مذلت کشیده شوند و ندای الله اکبر در سراسر گیتی طنین انداز شود، متن نوشته شده برگرفته از یاداشت نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی جهان اسلام است./9463/پ202/ص

ارسال نظرات