۲۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۱۲۲۹۵۴

تاکید آیت الله شبستری بر استفاده از ظرفیت های هنری در جهت بیداری اسلامی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: شعرا باید با بهره گیری از فصاحت و بلاغت و درک عمیق از جریانات روز، زبان گویای بیداری اسلامی ملت های منطقه باشند.
بيداري اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، روز گذشته در دیدار شعرای شرکت کننده در جشنواره منطقه ای شعر فجر اظهار داشت: بهره مندی از ظرفیت های هنری و زبان گویای فرهنگ و ادب می تواند حقانیت امت اسلامی در بیداری علیه دیکتاتورهای دست نشانده غرب را بیش از گذشته تبیین کند

امام جمعه تبریز خواستار حضور فعال و پرشور شعرا در مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان شد و تصریح کرد: در شرایطی که جهان اسلام به ویژه نظام اسلامی ایران تحت شدیدترین حملات رسانه ای و تبلیغی دشمنان قرار دارد، اهالی فرهنگ و هنر می توانند با زبان رسای هنر چهره حقیقی اسلام و تشیع را به جهانیان نشان دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه هنر و در راس آن شعر در تاریخ بشریت نقش بسزایی داشته و گاه منجر به ایجاد تحول های شگرفی شده است، افزود: اگر شعر با شعور همراه باشد و شاعر در سرایش شعر تنها به تخیلات بسنده نکند، بر ضمیر مخاطبان نفوذ کرده و سره را از ناسره مشخص خواهد کرد.

آیت الله شبستری تاکید کرد: مضامین والا و محتوای غنی اشعار شعرا می تواند با بصیرت افزایی موجبات تعالی و بالندگی فرهنگ اسلامی را فراهم آورد، دامنه انقلاب اسلامی ایران فراتر از مرزهای جغرافیایی رفته و بیداری اسلامی جهانی و عدالت طلبی و اسلام خواهی ملتهای آزاده در جهان گواهی بر این مدعاست.

وی همچنین بر جایگاه شعرا از منظر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اشاره کرد و گفت: شعرایی همچون فرزدق، حسان ابن ثابت و کمیت همواره مورد تشویق ائمه معصومین(ع) بوده و با سرایش اشعار متقن و غنی در حمایت از امامت و ولایت نقش ارزنده ای در ترویج و تحکیم فرهنگ ناب اسلامی داشته اند.

همچنین علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در سخنانی به ارائه گزارشی از برگزاری جشنواره منطقه ای شعر فجر انقلاب اسلامی در تبریز پرداخت.

گفتنی است، در این دیدار شعرایی از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان به قرائت اشعار خود با موضوع بیداری اسلامی و دهه فجر پرداختند./935/پ201/س
ارسال نظرات