۰۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۲۳۵۵۶
به دلیل مقاله موهن علیه امام زمان؛

نویسنده کویتی فردا محاکمه می شود

خبرگزاری رسا ـ نویسنده کویتی که مقاله ای توهین آمیز نسبت به شیعیان منتشر کرده بود، بازداشت و فردا در دادگاه محاکمه می شود.
محمد المليفي نويسنده سني کويت
به گزارش خبرگزاری رسا، محمد الملیفی، نویسنده کویتی که در مقاله ای به ساحت مقدس امام زمان (عج) اهانت کرده بود از سوی دادگستری این کشور بازداشت و در دادگاه محاکمه خواهد شد.

دادگستری کویت اعلام کرد محمد الملیفی در پی شکایت چندین وکیل از به اتهام توهین به مذهب تشیع، ضربه زدن به وحدت ملی، و نشر دیدگاه های طایفه ای به مدت 21 روز بازداشت خواهد بود تا تحقیقات لازم در این باره از وی انجام گیرد.

این نویسنده کویتی که با مقاله ای که درباره عقاید شیعیان منتشر و به ساحت مقدس حضرت ولیعصر (ع) توهین کرده بود، فردا در دادگاه حضور خواهد یافت تا به اتهامات منتسب به خود پاسخ دهد.

گفتنی است در پی انتشار مقاله موهن محمد الملیفی علیه عقاید شیعیان خصوصا اعتقاد مهدویت، صدها تن از شهروندان شیعه کویت هفته گذشته در میدان الاراده و در برابر پارلمان این کشور تجمع کردند.

معترضان شیعه با برافراشتن پرچم کویت، اظهارات گستاخانه این نویسنده را به شدت محکوم کرده و پس گرفتن تابعیت کویتی از وی را خواستار شدند.

این نویسنده کویتی که در برابر خیل اعتراضات گسترده شیعیان مواجه شده بود مجبور شد به صورت رسمی از همه شیعیان به دلیل این مقاله عذرخواهی کند، اما این عذرخواهی مورد قبول شیعیان قرار نگرفته و علما، نمایندگان پارلمان و قشرهای مختلف ملت بر لزوم محاکمه و سلب تابعیت وی تاکید دارند.

32 تن از علمای شیعه کویت که نام حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر المهری، نماینده مراجع تقلید در میان آنان دیده می شود در بیانیه ای مشترک توهین این نویسنده به ساحت مقدس حضرت امام زمان (عج) را به شدت محکوم و بر لزوم برخورد قاطع با وی تاکید کردند.

درخواست سلب تابعیت این نویسنده کویتی به این دلیل صورت می گیرد که دولت کویت چندی پیش تابعیت شیخ یاسر الحبیب را به دلیل توهین به عائشه همسر پیامبر سلب کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات