۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۲۴۲۲۵
مدیر حوزه علمیه چهار محال و بختیاری:

نماینده مجلس باید مصداق بارز شهید مدرس باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه چهار محال و بختیاری گفت:‌ کسی که به نمایندگی مردم انتخاب می شود باید نمونه بارز شهید مدرس باشد، اگر توانستیم کاندیدایی پیدا کنیم که خصوصیت شهید مدرس را در مجلس داشت نباید به بحث‌های دیگر توجه کنیم.
انتخابات


حجت الاسلام مهدی خدابنده، مدیر حوزه علمیه چهار محال و بختیاری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبگرزاری رسا، با اشاره به ضرورت حضور حداکثری و آگاهانه در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: حضور در انتخابات یک وظیفه دینی، فردی و اجتماعی است که همه آحاد ملت باید در آن شرکت کنند.

وی در ادامه افزود: شرکت در انتخابات پشتیبانی از نظام، اعتقادات و راه شهیدان است، یقینا ملت بزرگ ایران در این انتخابات شرکت می کنند و برگ زرینی در روز دوازده اسفند ماه در تاریخ کشور ما ورق خواهد خورد.

این استاد حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: همانگونه که امام خمینی(ره) فرمود، ما در نظام اسلامی هستیم و باید ملاک های اسلامی را در انتخاب نمایندگان مجلس در نظر بگیریم، پیروی و دفاع از ولایت فقیه،‌به فکر مردم بودن و در مسیر اعتلای نظام گام برداشتن از ویژگی های نماینده اصلح است.

وی خاطر نشان کرد: کسی که می خواهد نماینده مردم شود، باید در مسیر الهی کند تا کسانی که به او رأی می دهند بتوانند به او اعتماد کنند، کسی که به نمایندگی مردم انتخاب می شود باید به سوگندی که در ابتدای نمایندگی می خورد پایبند باشد.

حجت الاسلام خدابنده یادآور شد:‌ کسی که به نمایندگی مردم انتخاب می شود باید نمونه بارز شهید مدرس باشد، اگر توانستیم کاندیدایی پیدا کنیم که خصوصیت شهید مدرس را در مجلس داشت باید به دیگر بحث ها توجه نکنیم و به آن اصلحی که این شرایط را دارد رای بدهیم.

وی تأکید کرد: حضرت امام فرمودند ما مامور به وظیفه هستیم،‌از این رو باید وظیفه شناس باشیم، هم آن فردی که کاندیدا است و هم کسانی که طرفدار او هستند، باید وظیفه شناس باشند، طرفداران برای معرفی کاندیدای خود نباید وظایف دینی، اخلاقی و اجتماعی خود را زیر پابگذارند.

مدیر حوزه علمیه چهار محال و بختیاری تصریح کرد: کاندیدای نمایندگی مجلس که می خواهد در آینده قانون وضع کند، اگر قانون شکنی کند، هم از نظر قانون انتخابات و هم قانون عرفی و اخلاقی که مردم انتظار دارند، نماینده صالحی نخواهد بود.

وی در پایان گفت: انتخابات بهترین جایگاهی است که خداوند متعال به ما اجازه سهیم شدن در سرنوشت و یاری انقلاب اسلامی را داده است،‌از این رو با حضور با شکوه و آگاهانه، شکر این نعمت را به جا آوریم.

طبیعتا کاندیداها بیشتر چون اینها می خواهند بروند و واضع قانون باشند در مجلس اگر الان خودشان قانون شکنی کنند هم از نظر قانون انتخاباتی و هم از نظر قانون عرفی و اخلاقی که مردم انتظار دارند آن وقت چطور می توانند در مجلس به عنوان قانون گذار آنجا رای بدهند./919/ت302/ع

ارسال نظرات