۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۱۲۵۵۸۸
آیت الله مقتدایی خواستار شد؛

پیشرفت حوزه علمیه خوزستان در سال آینده دو برابر شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مقتدایی در نشست کمیته مدارج سطح عالی حوزه علمیه خوزستان ضمن اعلام رضایت از عملکرد مسؤلان حوزه علیمه خوزستان اظهار داشت: ما خواستار ارتقای بیش از پیش حوزه علمیه خوزستان هستیم که امیدواریم در سال 91 شاهد این مسأله باشیم.
آيت الله مقتدايي در  نشست با مديران مدارس علميه خوزستان نشست کميته مدارج سطح عالي حوزه علميه خوزستان آيت الله مقتدايي در نشست کميته مدارج سطح عالي حوزه علميه خوزستان حجت الاسلام و المسلمين حاجتي ، مدير حوزه علميه خوزستان آيت الله حيدري در نشست کميته مدارج سطح عالي حوزه علميه خوزستان نشست کميته مدارج سطح عالي حوزه علميه خوزستان نشست کميته مدارج سطح عالي حوزه علميه خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست کمیته مدارج سطح عالی حوزه علمیه خوزستان، عصر امروز با حضور آیت الله مقتدایی، مدیر حوزه های علمیه کشور تشکیل شد.

بر اساس این گزارش آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری،‌ رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که بیش از 80 درصد طلاب مدارس علمیه خوزستان مستعد، با هوش و ولایی هستند، گفت: در خوزستان طرحی بر قرار است که بر اساس آن طلاب از طریق مساجد و اماکن مذهبی وارد مدارس علمیه خوزستان می شوند.

بنا بر این گزارش حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی، ‌مدیر حوزه علمیه خوزستان، در بخش دیگری از این نشست به ارائه گزارشی از حوزه علمیه خوزستان پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون تعداد طلاب سطح یک استان 2317 نفر، سطح دو 361 نفر، سطح سه 381 نفر و سطح چهار نیز نفر هستند.

بیش از 400 استاد در خوزستان تدریس می کنند

وی در ادامه افزود: جمعیت طلاب مدارس علمیه خوزستان 3059 نفر بوده که از این تعداد 1286 نفر در قالب 15 مدرسه در اهواز مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان این که خوزستان دارای 41 مدرسه و مرکز تخصصی است، گفت: در مجموع حوزه علمیه خوزستان 920 نفر کادر اجرایی و استادان با تجربه مشغول فعالیت هستند که از این تعداد در حدود 400 نفر اساتید حوزه علمیه خوزستان را تشکیل می دهند.

حوزه علمیه خوزستان خواستار یاری همه جانبه مدیر حوزه های علمیه کشور است

استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به این که تا کنون بیش از 80 مرحله امتحان نهایی پایه 10 برگزار شده، ‌بیان داشت: پس از رایزنی های انجام شده با معاونت آموزش حوزه های علمیه کشور معین شد که امتحانات شفاهی پایه 10 را از طریق ویدئوکنفرانس به صورت اشتراکی برگزار کنیم.

حجت الاسلام حاجتی با تقدیر از زحمات و تلاش های آیت الله مقتدایی نسبت به همکاری همه جانبه با خوزستان، اظهار داشت: با این حال ما خواستار یاری بیشتر از سوی مدیر حوزه های علمیه کشور هستیم و با وجود این که آیت الله مقتدایی زحمات زیادی برای پیرفت حوزه علمیه خوزستان کشیده اند، اما باز هم مسؤولان حوزه علمیه خوزستان خواستار یاری مضاعفی از سوی ایشان هستند.

قابل ذکر است، آیت الله محسن حیدری، عضو مدارج عالی حوزه علمیه خوزستان، یکی دیگر از سخنرانان این نشست بود که در بخشی از سخنان خود، اظهار داشت: بنا به حکم صادر شده از سوی حوزه علمیه کشور مبنی بر تشکیل مدارج سطح عالی حوزه های علمیه، تا کنون بیش از 6 تا 7 جلسه در خوزستان تشکیل شده و در آن که با حضور مستمر علمای برجسته خوزستانی همراه بوده، مطالب قابل توجه و مهمی به تصویب رسیده است.

تحولات چشم گیر حوزه علمیه خوزستان در سال 91 باید دو برابر شود

بر اساس این گزارش آیت الله مقتدایی آخرین سخنران این نشست بود که سخنان جالبی پیرامون ارتقای سطح علمی طلاب حوزه علمیه خوزستان بیان کرد و در بخشی از آن اظهار داشت: خوشبختانه حوزه علمیه خوزستان به برکت زحمات و تلاش های چشمگیر آیت الله موسوی جزایری رشد قابل توجهی نسبت به سال های قبل داشته است.

وی با بیان این که تعداد نشست های کمیته مدارج سطح عالی حوزه علمیه خوزستان کم است، تأکید کرد:‌ این مسأله شاید به دلیل عدم نیاز مسؤولان حوزه علمیه خوزستان باشد،‌ اما به هر حال این گونه نشست ها باید برای حل مشکلات و ارتقاء سطح علمی طلاب شکل گیرد.

استاد سطح عالی حوزه های علمیه کشور با بیان این که تحولات چشم گیر حوزه علمیه خوزستان در سال 91 باید دو برابر شود، گفت: ما خواستار ارتقای بیش از پیش حوزه علمیه خوزستان هستیم و انشاءالله در سال 91 این پیشرفت های چشم گیر باید دو برابر شوند.

برگزاری نشست های کمیته مدارج سطح عالی حوزه علمیه خوزستان سبب دلگرمی طلاب و استادان می شود

آیت الله مقتدایی برگزاری نشست های کمیته مدارج سطح عالی حوزه علمیه خوزستان را سبب دلگرمی طلاب و اساتید مدارس علمیه خوزستان دانست و بیان داشت: برگزاری این گونه جلسات سبب دلگرمی طلاب و اساتید شده و علاوه بر آن اگر مطلب مفیدی که برگرفته از دل این نشست باشد به طلاب و اساتید مدارس علمیه منتقل شود، به یقین کارایی زیادی می تواند داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در پایان سخنان خود با قدردانی از تلاش ارزنده اعضای کمیته مدارج علمی خوزستان، به برگزاری هرچه بهتر این گونه نشست ها اشاره کرد و اظهار داشت: در این گونه جلسات باید مطالبی به تصویب رسیده و رویکردهایی هم برای رفع معضلات و مشکلات برخی از مدارس علمیه استان اتخاذ شود و من نیز قول می دهم کلیه مطالبی را که در این جلسه به تصویب رساندیم را پیگیری و استراتژی های برای رفع آنها اتخاذ کنیم./9465/پ201/س
ارسال نظرات