۱۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۲۵۷۵۸
رییس دارالتحقیق شهید مطهری:

اخلاص و اخلاق شرط اصلی در مسیر تبلیغ موفق است

خبرگزاری رسا ـ رییس دارالتحقیق شهید مطهری تبریز اخلاص و اخلاق را شروط مهم جذب جوانان به سمت روحانیت، مساجد و هیئات مذهبی عنوان کرد.
حجت الاسلام حسين قدوسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردیبل، حجت الاسلام حسین قدوسی، رئیس دارالتحقیق شهید مطهری تبریز، امروز در جمع روحانیان و مسؤولان هیئات حسینی شهرستان مشکین شهر اظهار داشت: مبلغان دینی بایستی با الگوگیری از روش های تبلیغی پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار نسبت به جذب چوانان به محافل مذهبی بکوشند.

وی با تاکید بر این که مخاطب شناسی با صمیمیت خارج از شان روحانیت تفاوت های اساسی دارد، خاطرنشان کرد: مخاطب شناسی این نیست که با مخاطب سخنان و یا رفتارهایی خارج از شئون روحانیت داشته باشیم، بلکه بایستی در تبلیغ خود را در جایگاه مخاطب قرار داده و نسبت به انتخاب بهترین روش تبلیغ اقدام کنیم.

حجت الاسلام قدوسی زمان شناسی و آشنایی با اصول روان شناسی و تربیتی را لازمه تبلیغ موفق و جذب جوانان به هیئات مذهبی دانست و گفت: جامعه مجموعه ای بزرگ از زیر مجموعه هاست که کوچکترین آن خانواده بوده و تمام بحث های اخلاقی که در جامعه نمود پیدا می کند از خانواده پایه ریزی می شود.

وی با تاکید بر رسالت خطیر روحانیت در تاثیرگذاری به فرهنگ دینی خانواده های ایرانی افزود: هیات مذهبی مجموعه ای بزرگ از خانواده ها هستند که تنها محل بیان احساسات دینی و مذهبی نیست، بایستی روحانیان در این مجالس حضوری فعال داشته و نسبت به رسالت طلبگی خود اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام قدوسی اخلاص و اخلاق را شروط مهم جذب جوانان به سمت روحانیت، مساجد و هیئات مذهبی عنوان کرد و افزود: این اصل را ترین و اصلی ترین فصل هیات داری است، متولیان امور دینی تنها با اخلاص و عمل به گفته های خود می توانند آیینه تمام نمای اخلاق بوده و سپس نوجوانان و جوانان را به حضوری تاثیرگذار در هیات حسینی دعوت و کنند.

رییس دارالتحقیق شهید مطهری تبریز در پایان تصریح کرد: هیات های حسینی باید مکتب تبلیغ تشیع بوده، مروج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) باشند./935/پ202/س
ارسال نظرات