۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۲۶۲۶۷

عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ رییس اتاق بازرگانی اهواز اظهار داشت: نگاه هوشمندانه مقام معظم رهبری در زمینه مسائل اقتصادی کاملا دقیق است.
عناوين چند خبر کوتاه از خوزستان
عبدالرحمن سلیمانی رییس اتاق بازرگانی اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، گفت: نگاه هوشمندانه مقام معظم رهبری در زمینه مسائل اقتصادی در سال جاری حکایت از آن دارد که تمام ارکان کشور باید خودشان را تجهیز کنند و به موضوع تولید ملی اهمیت داده و هرگونه موانع و مزاحمتی را که بر سر راه تولید ملی وجود دارد را کنار بزنند.

وی با اشاره به این که همه دستگاه ها باید برای تحقق شعار رهبر انقلاب گامی موثر بردارند تصریح کرد: از تدوین قوانین و مقررات، آیین‌نامه‌ها، بخش‌نامه‌ها و تسهیلات بانکی گرفته تا همکاری‌های لازم مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف و همچنین بخش‌خصوصی و دولتی، همگی باید به طور جدی در این عرصه حضوری فعال و امیدوارانه داشته باشند.

سلیمانی با اشاره به این‌که بنگاه‌های خصوصی باید این پیام را دریافت کرده باشند،خاطرنشان کرد: بنگاه‌های خصوصی باید بدانند نظام با تمام وجود و امکانات متوسل به حمایت از تولیدات ملی است و واردات حتما باید ساماندهی شود، به‌گونه‌ای که مزاحمتی برای تولیدات داخلی نداشته باشد، همچنین باید از ورود کالاهای قاچاق به‌ صورت جدی جلوگیری کرد.

رییس اتاق بازرگانی اهواز اظهارداشت: منابع و تسهیلات سیستم بانکی باید به سمت امکانات و بازار تولید و نه دلالی و سفته‌بازی سوق داده شود.

وی افزود: از سوی دیگر مدیران اجرایی نیز باید برای تحقق این شعار کمک کنند و هر مانعی را که بر سر راه بخش تولیدات است با تدابیری کنار بزنند.

سلیمانی با اشاره به این که رسانه ها نقش بسزایی در اشاعه و تبیین شعار سال 91 برای مردم دارند گفت: صدا و سیما و آموزش و پرورش با فرهنگ‌سازی می‌توانند مردم را به سمت استفاده از کالاهای تولید داخل تشویق کنند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان نیز باید کالاهای خود را طوری تولید کنند که هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ قیمت و مقدار هزینه قابل رقابت باشند تا بتوانند نیازهای جامعه را بدون اتکا به بازارهای خارجی تامین کنند، البته شرایط مناسب برای واردات مواد اولیه کارخانجات باید توسط بانک‌ها فراهم شود.


برگزاری نخستین اجلاسیه سرداران، امیران و 252 شهید هفتگل 

نخستین اجلاسیه بزرگ سرداران، امیران و 252 شهید گلگون کفن هفتگل با سخنرانی محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام و حضور مسؤولان کشوری، لشکری و اقشار مردم در این شهرستان برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش این مراسم با مداحی صادق آهنگران مداح 8 سال دفاع مقدس همراه خواهد بود.

لازم به ذکر است، این اجلاسیه 24 فرودردین ماه سال جاری ساعت 8 صبح در محل مجتمع فرهنگی ورزشی هفتگل برگزار می شود.

برگزاری دور دوم انتخابات مجلس نهم 15 اردیبهشت ماه

عبدالعزیز فدعمی، فرماندار اهواز، در گفت و گو با رسا، با اشاره به زمان شروع تبلیغات نامزدهای انتخابات تصریح کرد: مهلت تبلیغات چهار کاندیدای اهوازی مجلس نهم شورای اسلامی از صبح پنجشنبه، هفتم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا صبح پنجشنبه 14 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

وی به شعب اخذ ای در مناطق مشخص شده اشاره و خاطرنشان کرد: در این دور از انتخابات تعداد شعبه‌های اخذ رای 557 شعبه است و سه شعبه مربوط به اقلیت‌های مذهبی حذف می‌شود، این شعبه‌ها در 2 حوزه توزیع اصلی و 2 حوزه توزیع فرعی در شهرستان باوی و حمیدیه وجود دارند، در شهرستان باوی اخذ رای در 63 شعبه انجام می‌شود.

فرماندار اهواز با بیان این که ملت ایران همان گونه که در دور نخست انتخابات مجلس نهم شرکت کردند اظهار داشت: امیدواریم ملت عزیز ایران به خصوص مردم شهرستان اهواز حضور خوبی در دور دوم انتخابات داشته باشند./9458/پ203/س
ارسال نظرات