۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۲۶۷۷۴
امام جمعه قم:

مذاکرات هسته ای در شان نظام اسلامی بود / دولت با برنامه ریزی گرانی را مهار کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با اشاره به مذاکرات موفقیت آمیز هیات ایرانی در استانبول ترکیه، این مذاکرات را در شان و تراز نظام اسلامی دانست و دستاوردهای هسته ای ایران را موفقیت آمیز توصیف کرد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع) حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(ع) به تبیین فضائل و مناقب ایشان پرداخت و از این بانوی بزرگوار به عنوان الگوی زنان عالم یاد کرد.

خطیب جمعه قم در ادامه به مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و با موفقیت آمیز خواندن این مذاکرات، از تیم مذاکره کننده به ویژه دکتر جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی قدردانی کرد و مذاکرات صورت گرفته را در شان و تراز ملت بزرگ ایران دانست.

وی گفت: التزام به ویژگی‌های شرعی و حفظ متانت و شأن نظام اسلامی از ویژگی‌های هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران بود و ما از این هیات قدردانی می کنیم.

امام جمعه قم با تحسین پیشرفت های ایران اسلامی در عرصه های مختلف به ویژه عرصه هسته ای، افزود: تلاش دانشمندان ایرانی موجب پیشرفت عظیم ملت و نظام اسلامی در این زمینه شده است.

وی با بیان اینکه ما انرژی هسته ای را برای مصارف صلح آمیز می خواهیم و به دنبال ماجراجویی نیستیم، اظهار داشت: این مهم در بیانیه ‌های گوناگون مسؤولان نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری به صورت صریح و روشن بیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: ما بارها حسن نیت خود را نشان داده ایم و بازرسان آژانس از تاسیسات ما بازدیدهای لازم را به عمل آورده اند و اکنون نوبت کشورهای غربی است تا حسن نیت خود را نشان دهند.

خطیب جمعه قم با تاکید بر اینکه دنیا باید بداند با ملتی فهیم، سرافراز و قدرتمند روبه‌رو است و باید در شان این ملت سخن بگویند، اظهار داشت: زبان زور برای مردم ما قابل فهم نیست و مردم زیر بار زور نمی روند.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 33 حوزه انتخابیه، از مردم خواست با حضور در این مرحله همچون مرحله نخست حضوری باشکوه در پای صندوق های رای داشته باشند.

وی کشتار شیعیان پاکستان به ویژه حادثه تروریستی شهر چیلاس را محکوم کرد و ضمن اعلام همدردی با خانواده های شهدا، خواستار رسیدگی سریع به این جنایات شد.

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به سالروز ارتحال حضرت آیت الله فاضل لنکرانی، خدمات، علمی، مبارزاتی و انقلابی این مرجع عالیقدر فقید را تحسین و از آن مرحوم به عنوان یکی از استوانه‌های حوزه‌های علمیه و انقلاب یاد کرد و از مردم خواست در مراسم سالگرد وی شرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین با اشاره به 29 فروردین ماه، روز ارتش جمهوری اسلامی، از خدمات ارتشیان در راستای دفاع از کشور قدردانی کرد و گفت: ارتش تلاش زیادی برای حفظ نظام داشته است و ما خدمات آنها را قدر دانسته و ارج می نهیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه اردیبهشت ماه یادآور شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس است، گفت: گفتمان آمریکا در مواجهه با جمهوری اسلامی همواره همین گونه بوده است، بنابراین این کشور باید ابتدا آدم شود تا بتواند صلاحیت مذاکره با جمهوری اسلامی را داشته باشد.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه قم با اشاره به گرانی موجود در کشور، به دستور دولت به استانداران به منظور تلاش برای مهار گرانی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: امیدواریم دولت با برنامه ریزی مناسب و با همکاری استانداران سراسر کشور بتوانند گرانی ها را کنترل کنند. /924/پ201/ع

ارسال نظرات