۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۲۷۴۸۲

ویژه نامه اینترنتی معلم خوبی‌ها منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه اینترنتی«معلم خوبی‌ها » با هدف گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید مطهری و هفته معلم در پایگاه اطلاع رسانی تبیان منتشر شد.
ويژه نامه معلم خوبي ها

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ویژه نامه اینترنتی«معلم خوبی‌ها » با هدف گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید مطهری و هفته معلم در پایگاه اطلاع رسانی تبیان منتشر شد.

بر اساس این گزارش، بهترین معلم خدا است، علامه مبارز، مطهری پاره تن اسلام بود، سیری بر شهادت استاد و حکایت‌های اخلاقی استاد بخشی از موضوعات این ویژه نامه مناسبتی است.‌

اگر همه دنیا را می‌خواهید، بخوانید

در بخشی از این ویژه نامه با عنوان«اگر همه دنیا را می‌خواهید، بخوانید»، می خوانیم: «تربیت کار انبیا و اولیا است. از همین رو آن را ارزشمندترین کارها دانسته‌اند. پرورش روح، مهندسی وجود انسان‌هاست. معلم با صبر و حوصله و شکیبایی و آرامش سایه پر مهر خود را بر سر متربی‌اش می‌افکند و آن‌ها را حیات می‌بخشد.

اگر معلّمی از پرورش روح و روان خود غافل شود و آن را آراسته به فضایل نکند و هم و غم او صرفاً متربیان و شاگردانش باشد، نمی‌تواند اثر لازم را در تغییر عالم و دگرگون ساختن شرایط داشته باشد.

بهترین معلم خدا است یکی از پست‌های دیگر این ویژه نامه است و به با نگاهی گذرا به معرفی نخستین مربی عالم می‌پردازد؛ وقتی شروع به فکر کردن به این مسائل می کنیم تنها و تنها یک پاسخ می یابیم، غیر از خدا هیچ موجودی نمی توانست معلمی و تعلیم و تربیت را به بندگاانش بیاموزد. چه نیکوست که ما خدایمان را با نام رب به معنای پرورش دهنده می خوانیم. وقتی به معنای رب فکر می کنیم به عظمت و قداست مربی بودن پی می بریم. چون خدا با تمام عظمتش خود را رب الارباب می داند.

مطهری پاره تن اسلام بود

همچنین در مطلبی دیگر با عنوان«مطهری پاره تن اسلام بود» آمده است:«نکته ای که حتما باید درباره شخصیت، زندگی و سلوک استاد مطهری در مبارزه با التقاط یا هر نوع تفکر مخالف یا متفاوت مد نظر قرار داد، تلاش همیشگی وی برای حرکت در مسیر«اندیشه دربرابر اندیشه» یا«فکر در مقابل فکر » است.

ارتباط شهید مطهری با امام خمینی، یکی از نقاط برجسته زندگی استاد شهید است. مطهری در کنار اساتید گرانقدری که داشت، به مدت دوازده سال نیز نزد امام خمینی به تحصیل علم پرداخت و در شاخه هایی نظیر فلسفه صدرایی (ملاصدرا)، عرفان، اخلاق و اصول، محضر ایشان را درک کرد. قرابت مطهری با امام خمینی به همین جا ختم نمی شود و در طول های سال های مبارزه و حتی در دوران کوتاهی که شهید مطهری پس از انقلاب هنوز زنده بود، دوشادوش امام و نهضت امام حرکت کرد. وی مسئول ستاد استقبال از امام خمینی در 12 بهمن 1357 و پس از آن هم رییس شورای انقلاب نیز بود.

 نزدیکی و علاقه متقابل استاد مطهری و امام خمینی تا آنجا بود که وقتی استاد مطهر به شهادت رسیدند، امام خمینی بسیار اندوهگین شدند و درباره شاگرد خود گفتند؛ مطهری پاره تن اسلام و حاصل عمر من بود.

در بخش آثار شهید مطهری، کتاب‌های منتشر شده آن متفکر شهید در دسترس است همچنین برخی از دست نوشته‌های استاد به امام خمینی(ره)، دست خط استاد شهید در زندان موقت شهربانی، نظر شهید مطهری راجع بع شهادت، نامه به آیت الله خامنه‌ای و نامه به پدر و فرزندان نیز قابل مشاهده است.

همچنین در بخش«سرگذشت‌هایی ویژه از استاد شهید» می خوانیم:«گه‏گاه که به اسرار وجودی خود و کارهایم می‏اندیشم، احساس می‏کنم که از مسائلی که سبب خیر و برکت در زندگی‏ام شده و همواره عنایت و لطف الهی را شامل حال من کرده است، احترام و نیکی فراوان بوده است که به پدر و مادر خود کرده‏ام، به ویژه در دوران پیری و هنگام بیماری، که افزون بر توجه معنوی و عاطفی، تا آن‏جا که توانایی‏ام اجازه می‏داد، از نظر هزینه و مخارج زندگی به آنان کمک و مساعدت کرده‏ام».

در بخش‌های دیگر این ویژه نامه نماهنگ‌هایی از استاد مطهری و کلام مطهر(صوتی) برای دسترسی علاقه‌مندان قرار داده شده است.

علاقه‌مندان به استفاده از این ویژه نامه می‌توانند به پایگاه مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان به نشانی اینترنتی  http://www.tebyan.net مراجعه کنند./927/ت302/ن

ارسال نظرات