۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۲۷۹۳۲
در نمایشگاه کتاب برگزار شد؛

نشست بیداری اسلامی و آینده گروه های مبارز لبنانی و فلسطینی

خبرگزاری رسا ـ نشست بیداری اسلامی و آینده گروه های مبارز لبنانی و فلسطینی با حضور اندیشمندان و فرهیختگان کشورمان در نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار شد.
لوگوي بيداري اسلامي



به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست بیداری اسلامی و آینده گروه های مبارز لبنانی و فلسطینی (حزب الله، حماس و جهاد اسلامی) 17 اردیبهشت ماه در سالن بیداری اسلامی نمایشگاه کتاب با حضور دکترعلی فیاض نماینده مجلس لبنان ، علیرضا سلطان شاهی رئیس مرکز مطالعات فلسطین ، حسین رویوران تحلیل‌گر مسایل خاورمیانه و مجتبی رحمان دوست نماینده مجلس برگزار شد.

حسین رویوران در این نشست برخی از نظرات متفکرین را بیان کرد و افزود: جریان بیداری اسلامی یک فرآیند داخلی است، ولی غرب سعی در مدیریت بحران دارد؛ غرب از نخبگان و مراکز مطالعاتی و رسانه استفاده می کند تا این فرآیند را به نفع خود تمام کنند.

سلطان شاهی ضمن تشریح وضعیت خاورمیانه و منطقه استراتژیک لبنان و فلسطین گفت: ما می توانیم جنبش وال استریت را هم بیداری اسلامی بدانیم ، کشورهای دیگر از انقلاب اسلامی الگو می گیرند و این نقطه عطف بیداری اسلامی است.

رحماندوست نیز گفت: گروه های مختلفی به مبارزه با حکومت ها می پرداختند و پس از نهضت امام خمینی(ره) مبانی دینی پیدا کرده اند و دارای گرایشات حسینی و عاشورایی هستند.

در ادامه علی فیاض نماینده مجلس لبنان، اظهار داشت:گروه های مبارز حزب الله، حماس و جهاد اسلامی باید در بیداری اسلامی از انحراف جلوگیری کنند؛ ما باید تلاش کنیم گفتمان مذهبی تری در منطقه حاکم شود و اگر اینکار را نکنیم به منفعت اسرائیل کار کرده ایم.

سپس حسین رویوران نیز به تبیین وضعیت کشورهای جهان پرداخت و گفت: یکی دیگر از ثمرات بیداری اسلامی افزایش ضریب همبستگی مسلمانان است و سیاست دشمنان که تفرقه اندازی و سلطه کردن است دیگر جواب نمی دهد.

سلطان شاهی در پایان گفت: در فلسطین نداشتن رهبری ، وحدت و امکانات عوامل به ثمر نرسیدن بیداری اسلامی در این کشور است. همچنین باید تمام امت های عرب در کل جهان به اتحاد کامل برسند و با پیدا کردن مسیر اصلی ، به پیروزی برسند./928/د103/ع

ارسال نظرات