۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۲۸۵۹۴
در کرمانشاه؛

نگارخانه آثار آیت الله نجومی بر پا شد

خبرگزاری رسا ـ نگارخانه آثار آیت الله سید مرتضی نجومی از برترین های هنر خوش نویسی و نویسنده کتاب کیمیای سعادت در کرمانشاه بر پا شد.
آيت الله نجومي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی همزمان با برگزاری سومین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی، نگارخانه آیت الله سید مرتضی نجومی، نویسنده کتاب کیمیای سعادت، در استان کرمانشاه را دایر کرد.

براساس این گزارش، آثار آیت‌الله سید مرتضی نجومی از برترین‌های هنر خوش نویسی جهان که نزد خطاطان بزرگی همچون هاشم بغدادی و احمد نجفی به تمرین و ممارست پرداخت در جنب آثار هنری مراکز استانی حوزه هنری به نمایش عموم در آمد.

یادآور می شود، آیت الله نجومی پس از رها کردن تحصیل در مقطع دبیرستان به یادگیری علوم حوزوی پرداخت و در محضر اساتیدی همچون آقا میرزا ابراهیم پورمعتمد، حاج سیدمحمود معصومی لاری و حاج شیخ حسن حاج آخوند علوم دینی پایه را فرا گرفت.

آیت الله نجومی نویسنده کتاب کیمیای سعادت است که در آثار به ثبت رسیده از وی می توان به مجموعه آثار بی نظیر خطی و رسالاتی با عناوینی چون «بعد معنوی هنر خط» و رساله‌ای در تعظیم شعائر اسلامی اشاره کرد که در جای خود بسیار مورد توجه هنر دوستان است.

گفتنی است، سومین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری از تاریخ 25 اردیبهشت شروع و تا 28 اردیبهشت ماه در استان کرمانشاه ادامه دارد./9463/پ203/ب

ارسال نظرات