۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۲۸۷۰۵
آیت‌الله مقتدایی:

حضور فعال در آموزش و پرورش مطالبه رهبری از حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه، حضور فعال روحانیت در تمام ابعاد آموزش و پرورش را از مطالبات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: راه اندازی ستاد همکاری‌های بین این دو نهاد لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب است.
حميد رضا حاجي بابايي و آيت الله مقتدايي آيت الله مرتضي مقتدايي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه، پیش از ظهر امروز در ششمین همایش همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با موضوع چشم انداز همکاری های این دو نهاد در آیینه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با بیان اینکه امروز رسالت انبیاء و اولیاء الهی به عهده علما و حوزویان است، حضور علما در عرصه های گوناگون را موجب امنیت اجتماعی در دین و حل شبهات دانست و گفت: برای ما محسوس است هرجا که حوزه علمیه تأسیس می شود شیاطین جرأت نمی کنند در آن منطقه بمانند یا اینکه حضور کم تاثیری دارند.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به آیه«الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالاَتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لاَ یَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ وَ کَفَى بِاللَّهِ حَسِیباً » گفت: آیت الله اراکی، امام خمینی(ره) را مصداق بارز این آیه می دانست و تاکید می کرد هر کس در خیال خود تصور کند که او از روی هوای نفس این نهضت را به راه انداخته است باید استغفار کند چه رسد به اینکه به زبان بیاورد.

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به روشنگری‌ها و رهنمود های رهبر معظم انقلاب در طول سال های دوران زعامت ایشان، افزود: بی تردید امروز مصداق این آیه شریفه مقام معظم رهبری است که با تدبیرخود نظام را در حد اعلی قرار داده اند.

وی یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری از حوزه های علمیه را حضور در ابعاد مختلف آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: ایشان در سفر دو سال قبل خود به قم از حوزه‌های علمیه گلایه کردند و خواستند که همکاری بین این دو نهاد پیگیری شود.

مدیر حوزه های علمیه افزود: برای لبیک گفتن به این فرمایش مقام معظم رهبری هیأت 10 نفره‌ای متشکل از معاونان حوزه علمیه و آموزش و پرورش تشکیل شد و تفاهم نامه‌ای به امضای طرفین رسید و بر اساس آن ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با رویکردی تازه سازماندهی شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اعلام رضایت از عملکرد این ستاد، گفت: مهم‌ترین کار پیش روی دست اندرکاران ستاد همکاری ها ارائه راهکار اجرایی برای سند چشم انداز تحول آموزش و پرورش در بخش‌های مرتبط با حوزه علمیه است.

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به ظرفیت عظیم جامعه هدف آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: چند میلیون نفر انسانی که هنوز شخصیت آنها به طور کامل شکل نگرفته است به مدت 12 سال در اختیار شما هستند و اگر بتوانید نسل آینده انقلاب را با هویت اسلامی و اعتقادات راسخ تربیت کنید، این کار باقیات الصالحات شما خواهد بود.

وی با تاکید بر برنامه های قرآنی و عنایت ویژه مسؤولان در این مورد، گفت: انس با قرآن، ادعیه و زیارات در پرورش نونهالان نقش بسزایی دارد؛ شما می توانید با تبیین افتخارات حجاب و امتیازات آن و مفاسد بی حجابی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بکوشید.

گفتنی است حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش که قرار بود در این مراسم حضور داشته باشد به دلیل جلسه مهم در مجلس شورای اسلامی نتوانست در این مراسم شرکت کند.

در پایان این مراسم از حجت الاسلام علی ذوعلم دبیرسابق دفتر همکارهای حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش تجلیل شد و حجت الاسلام ملکی به عنوان دبیر جدید ستاد همکاری ها معرفی شد،

تجلیل از دبیران برتر کمیته های استانی و ستادی  ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش از دیگر بخش های این همایش بود. 928/پ202/ج

ارسال نظرات