۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۱۳۰۴۸۵

پایگاه اطلاع رسانی«انقلاب اسلامی» در حوزه هنری راه اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ پایگاه اطلاع رسانی انقلاب اسلامی وابسته به دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری دوشنبه 22 خرداد ماه طی مراسمی در تماشاخانه مهر راه اندازی می‌شود.
امام خميني


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه حوزه هنری، دفتر ادبیات انقلاب اسلامی که از سال 1372 با هدف تولید منابع ادبی ـ تاریخی با موضوع انقلاب اسلامی تاسیس شده، در سال منتهی به بیستمین بهار فعالیت خود تجربه تازه‌ای را در فضای مجازی آغاز می‌کند تا فرصت استفاده پژوهشگران تاریخ انقلاب اسلامی را از نمایه‌های موضوعی و اطلاعاتی تمام منابعی که در طول دو دهه گردآوری و بررسی کرده است، فراهم آورد.

براساس این گزارش، بیش از 450 هزار برگه تحقیقاتی (درباره دوره‌های تاریخی 1343 - 1340 و 1357 - 1356)، بیش از 12 هزار قطعه عکس، بیش از 12 هزار برگ سند مربوط به شخصیت‌ها و بیش از 13 هزار قطعه عکس از این شخصیت‌ها، زندگینامه 60 هزار نفر از رجال و شخصیت‌های تاریخ معاصر، حدود 6150 ساعت مصاحبه با 850 نفر از مشاهیر و رجال سیاسی و فرهنگی معاصر و بیش از 7500 عنوان مقاله خارجی پشتوانه این حرکت است.

این گزارش حاکی است که پس از دو سال تلاش برای ارایه این اطلاعات تاریخی به صورت متناسب با فضای مجازی، بخش اصلی «پایگاه اطلاع رسانی انقلاب اسلامی» در پیشانی صفحه نخست آن شکل گرفت که امکان «جستجو» در بانک‌های اطلاعاتی را فراهم می‌کند.

بخش‌های دیگری که در صفحه نخست «پایگاه اطلاع رسانی انقلاب اسلامی» دیده می شوند شامل: گفت‌وگو، خبر، مقاله، تقویم انقلاب اسلامی، معرفی کتاب، آخرین کتاب‌های دفتر ادبیات انقلاب، تازه‌های کتاب، مطالب دیگران، ادب و هنر و خاطرات است.

در بخش پایانی این گزارش آمده است که تازه‌ترین مطالب تولید شده توسط «پایگاه اطلاع رسانی انقلاب اسلامی» را این بخش‌ها دربردارند و حاصل رصد آخرین تحولات مربوط به حوزه‌های تاریخ و ادبیات انقلاب اسلامی است و پیش‌بینی می‌شود از طریق آنها رویکردهای جدیدی به این حوزه‌ها مطرح و وضعیت موجود توجه به وقایع انقلاب اسلامی جمع بندی و ارایه شود.

براساس این گزارش، مسؤولان پایگاه اطلاع رسانی انقلاب اسلامی تلاش دارند در این موقعیت چنان حرکت کنند و پایدار بمانند که همواره در نشانی   
www.22bahman.ir  ،دایرة‌المعارف به روز و تمام نمایی از «نهضت امام خمینی(ره) » و «انقلاب اسلامی » دیده شود. /907/د102/ن

ارسال نظرات