۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۳۰۶۹۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

پیام معنویت در سایه ولایت فقیه به دنیا عرضه شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری، ولایت فقیه را رکن اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: پیام معنویت در سایه ولایت فقیه به فرامرزهای ایران اسلامی عرضه شده است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري


حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، ولایت فقیه را رکن اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: اقتدار ایران اسلامی در بیش از سه دهه گذشته مرهون نقش آفرینی‌های ولایت و رهبری است.

امام جمعه بهشهر با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی تنها با ولایت فقیه مشروعیت پیدا خواهد کرد، بیان داشت: ولایت فقیه یک رکن وابسته و اصیل انقلاب اسلامی است که به هیچ عنوان از هم جدا نیستند.

حجت الاسلام و المسلمین جباری با اشاره به این که اصول و فروع دین بدون ولایت پذیرفته نیست، خاطرنشان کرد: ولایت فقیه و رهبری به عنوان یکی از مهم‎ترین شاخصه‌های نظام اسلامی باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت ولایت فقیه و رهبری های پیامبر گونه امام راحل و مقام معظم رهبری امروز به قدرتی بلامنازع در خاورمیانه و دنیا تبدیل شده است، بیان داشت: ولایت فقیه ضامن بقا و سعادت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که استکبار جهانی امروز در مقابل نظام ولایی به زانو درآمده است، بیان داشت: نظام برپایه ولایت فقیه توانسته همه توطئه های شوم دشمنان را خنثی کند.

وی با اشاره به این که دشمنان به جایگاه ولایت فقیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی اذعان دارند، افزود: امروز تضعیف جایگاه ولایت فقیه یکی از مهم‎ترین اهداف و برنامه های دشمنان دراین خصوص است.

امام جمعه بهشهر با بیان این دشمنان در طول سه دهه اخیر از هر فرصتی برای از بین بردن جایگاه ولایت فقیه در ایران اسلامی استفاده کردند، گفت: خوشبختانه به لطف خداوند متعال، هوشیاری و بصیرت ملت ایران همه توطئه‎های خصمانه و شوم آنها در این خصوص خنثی شد.

حجت الاسلام و المسلمین جباری همچنین به پیشرفت های نظام اسلامی در عرصه های مختلف علمی، نظامی وآموزشی اشاره کرد و گفت: دستیابی نظام جمهوری اسلامی به دستاوردهای بزرگ در عرصه های مختلف به برکت پیروی از ولایت فقیه بوده است.

وی با اشاره به این که ولایت فقیه بیش از سه دهه افتخار، عزت و سربلندی را برای ملت ایران به ارمغاون آورده است، تصریح کرد: امروز نیز برای ادامه این روند باید مطیع محض رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم.

امام جمعه بهشهر با بیان این که ملت ایران تا پای جان در تبعیت از ولایت فقیه ایستاده اند، گفت:حضور همیشه درصحنه ملت ولایت مدار ایران اسلامی در عرصه های مختلف سه دهه اخیربیانگر اعتقاد راسخ این ملت به اصل ولایت فقیه است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به نقش امام راحل در نهادینه‌کردن جایگاه ولایت فقیه در عرصه بین المللی اشاره کرد و افزود: قبل از انقلاب اسلامی ولایت فقیه جزو فروعات فقهی بود ولی امام خمینی(ره) بحث ولایت فقیه را از مبحث فقهی به کلامی تبدیل و ولایت فقیه را بعنوان استمرار خط امامت مطرح کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نظام جمهوری اسلامی ایران هر چه دارد از ولایت فقیه است، گفت: امام خمینی (ره) ولایت فقیه به ادبیات سیاسی و علوم سیاسی وارد کرد و این مهم یکی از کارهای اساسی و زیربنایی ایشان بود.

حجت الاسلام والمسلمین جباری با اشاره به این که امام خمینی(ره) سیاست مداری باهوش و فوق العاده بود که با تسخیر عقل ها و حکومت بر دل های مردم توانست برای همیشه در تاریخ ماندگار شود، ادامه داد: رهبری کم نظیر امام خمینی(ره) در جریان پیروزی انقلاب اسلامی موجب پرچیده شدن پازل مستکبران و استعمارگران جهان و شگفتی مردم دنیا شد، انسان هایی که برای خدا قیام کنند از الطاف الهی برخوردار می شوند و رمز و راز موفقیت امام خمینی(ره) نیز در همین حرکت بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انقلاب اسلامی ایران توانست همه معادلات حاکم بر جهان غرب و استکبار را در هم بریزد و پیام معنویت را به فرامرزهای ایران اسلامی نیز عرضه کند و گواه این مطلب بیداری اسلامی در منطقه است، خاطرنشان کرد: امروز ملت ایران هر چه دارد از برکت ولایت فقیه است و همه باید با پشتیبانی از این جایگاه رفیع و تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری آینده انقلاب اسلامی ایران را تضمین کنیم

حجت الاسلام و المسلمین جباری در بخش پایانی سخنان خود به خیزش‌های مردمی خاورمیانه اشاره کرد و با بیان این که بیداری اسلامی ملت‌های عربی نشأت گرفته از روحیه ولایی و حق طلبی ملت ایران است، خاطرنشان کرد: امروز ملت های مسلمان منطقه انقلاب اسلامی ایران را الگوی انقلاب های خود قرار داده اند./950/ت302/س

ارسال نظرات