۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۳۱۲۱۹
آیت الله محفوظی:

حوزه نیازمند عالمانی همچون آیت الله قاضی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامع مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برای موفقیت بیشتر در عرصه ترویج مکتب اهل بیت(ع) نیازمند تربیت افرادی چون مرحوم آیت‌الله قاضی هستیم.
آيت الله عباس محفوظي
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، آیت الله محفوظی در دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت آیت الله قاضی با اشاره به این که آیت‌الله قاضی از بزرگان مکتب تشیع بود اظهارداشت:حوزه امروز برای پیشرفت و انجام رسالت‌های خود نیازمند عالمانی چون مرحوم آیت الله قاضی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اهتمام همگان بر شناخت ابعاد عالمان گذشته افزود: ثمره برگزاری همایش ها و کنگره های مربوط به علما نیزباید در چارچوب برنامه ریزی مدون باشد تا علاوه بر اینکه نسل جدید با علمای گذشته خود آشنا می شوند شاهد ظهور دگربار عالمانی چون مرحوم قاضی و شاگردان ایشان چون آیت الله العظمی بهجت و میرزا علی اکبر مرندی باشیم. 

آیت الله محفوظی با بیان این که مرحوم قاضی در سطح بسیار بالایی از عرفان قرار داشتند گفت: امروز اگر ما خواهان این هستیم که به رتبه عرفانی ایشان برسیم باید در تهذیب نفس و دوری از گناهان بسیار کار کنیم.

وی با تاکید بر این که ما نیازمند عرفان عملی هستیم ادامه داد:امروز یکی از وظایف اصلی ما احیای نام این بزرگان است که برگزاری این همایش ها نیز بسیار موثر می باشد ولی باید به عرفان عملی در این نشست ها و کنگره ها بیشتر اهتمام بورزیم.

این استاد حوزه با تاکید بر این‌که آیت الله قاضی از مجتهدان و عارفان برجسته ای بود که نفس عیسوی داشت، تاکید کرد: بسیاری از ابعاد شخصیتی این عالم ربانی همچنان مجهول و ناشناخته مانده و شناخت کامل این افراد، نیازمند صدها کنگره و همایش است.

وی با تاکید بر این‌که علاوه بر مرحوم قاضی در مورد ابعاد شخصیتی شاگردان ایشان نیز کارهای زیادی انجام نشده است، گفت:شاگردان این عالم ربانی نیز هرکدام از بزرگان حوزه بوده و هرکسی نمی‌توانست به راحتی پای منبر مرحوم قاضی نشسته و شاگردی ایشان را نماید. 

آیت الله محفوظی در بخش پایانی سخنان خود به الگوگیری از سیره عملی مرحوم قاضی تاکید کرد و یادآور شد: مرحوم آیت الله العظمی بهجت به نقل از استاد خود بیان می کردند که روش رسیدن به کمال انسان در تعبد خلاصه می شود و اینکه اگر انسان نماز اول وقت را به جا آورد یقینا به کمال واقعی خواهد رسید./935/د102/ج
ارسال نظرات