۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۳۳۱۱۶

شیعیان بحرین و عربستان امروز را به عنوان اولین روز ماه رمضان روزه گرفتند

خبرگزاری رسا ـ علمای شیعه بحرین و عربستان همگام با جمهوری اسلامی ایران و عراق، امروز را به عنوان اولین روز ماه مبارک رمضان اعلام کرده تا شیعیان بر خلاف سال های گذشته به صورت یکپاچه ماه رمضان را آغاز کنند.
رمضان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای شیعه بحرین و عربستان سعودی با صدور بیانیه هایی، امروز شنبه را اولین روز ماه مبارک رمضان در این کشورها اعلام کردند.

 

شورای اسلامی علمای بحرین در بیانیه ای تاکید کرد که پس از پیگیری های مستمر که توسط کارشناسان، رویت هلال شرعی ماه رمضان در بحرین و برخی مناطق مجاور به اثبات رسیده و روز شنبه اولین روز ماه مبارک رمضان خواهد بود.

 

شورای استهلال شرعی قطیف و دمام عربستان نیز  ثبوت هلال شرعی ماه رمضان در شامگاه جمعه را اعلام و روز شنبه را اولین روز این ماه مبارک عنوان کرد.

 

این شورا  هر ماه با حضور علما، ائمه جماعت و کارشناسان فلک شناسی تشکیل جلسه می دهد و ثبوت هلال شرعی هر ماه هجری را به صورت رسمی به اطلاع شهروندان می رساند.

 

این در حالی است که دیوان پادشاهی عربستان، روز جمعه را اولین روز ماه مبارک رمضان اعلام کرده بود.

 

بدین ترتیب، آغاز ماه مبارک رمضان نزد شیعیان کشورهای ایران، عراق، بحرین، عربستان و اکثر کشورهای جهان که در سال های گذشته در آغاز این ماه اختلاف نظر داشتند، به صورت یکپارچه خواهد بود./980/ب911/ک

ارسال نظرات