۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۶
کد خبر: ۱۳۳۶۷۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

روزه‌داری بعد حقیقی انسان را احیا می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، روزه داری را ترازوی اخلاص بندگان خاص خداوند و سپری در برابر آتش جهنم دانست و گفت: روزه، بعد حقیقی و گوهر اصلی انسان را احیا کرده و آن را سرزنده و بانشاط و تقوای الهی را به معنای واقعی آن در وجود انسان محقق می‌سازد.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

 

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امروز در سلسله برنامه‌های سحرگاهی شبکه طبرستان، ماه رمضان راه ماه نزول تنها کتاب حیاتبخش جهان دانست و گفت: قرآن براى هدایت و راهنمایى بشر و امتیاز حق از باطل نازل شده است.

وی با بیان این که خداوند ماه رمضان را براى ضیافت برگزید و بر دیگر ماه‌ها برترى داد، افزود: این ماه با عظمت ماه دگرگونى و تکامل، توبه و استغفار است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، ماه رمضان را ماه تجدید ایمان با پروردگار دانست و با بیان این که در این ماه پر برکت بیماری غفلت درمان خواهد شد، گفت: آحاد جامعه اسلامی باید تلاش کنند در ماه ضیافت الله بر تقویت رابطه با پروردگارشان تلاش بیشتری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین معلمی با اشاره به این که در این ماه، درهای آسمان و بهشت بر روزه داران گشوده و درهای جهنم بسته می شود، ادامه داد: رحمت پروردگار در این ماه دنبال بهانه است.

وی، روزه داری ترازوی اخلاص بندگان خاص خداوند و سپری در برابرآتش جهنم دانست و خاطرنشان کرد:  روزه  با ایجاد و تقویت روحیه مقاومت در برابر جاذبه های نفسانی، بعد حقیقی و گوهر اصلی انسان را احیاء کرده و آن را سرزنده و بانشاط  و تقوای الهی را به معنای واقعی آن در وجود انسان محقق می سازد.
 
امام جمعه قائمشهر در ادامه سخنان خود با بیان این که روزه‌ ماه مبارک رمضان مبارزه با هوای نفس و شهوات است، گفت: روزه داری بزرگترین عامل کمرنگ شدن تمایلات نفسانی و شهوات است، چون انسان در این ماه پر فیض از شهوات و خواسته‌های حلال، چشم می‌پوشد که این کارموجب تقویت اراده انسان می شود.
 
وی، رمضان را ماه صبر دانست و با بیان این که صبر با روزه داری پیوند ناگسستنی دارد، ادامه داد: انسان با روزه داری و دوری از بسیاری از خواسته های درونی خود تمرین صبر می کند.
 
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به حدیثی از پیامبر در خصوص یاد خداوند متعال در همه حالات زندگی، گفت: کسی که معیار حرکتش شهادت و وحدانیت خداوند و پیامبر باشد زندگی او نورانی خواهد شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین معلمی ادامه داد: اگر انسان در همه حال به یاد خدا باشد و ذات اقدس الهی را در لحظه لحظه های عمر خود ببیند و مطیع اوامر الهی باشد به یقین در دنیا و آخرت جایگاه رفیعی خواهد داشت.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که یاد خدا در زمان معصیت، موفقیت، ناامیدی و مصیبت ها می تواند بسیار راه گشا باشد، گفت: اگر روزی موفقیت و خیری در زندگی شامل حال ما شد باید شکرگزار درگاه الهی باشیم و نباید این موفقیت را تنها به خود نسبت دهیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در زمان وارد شدن مصیبت نیز انسان مؤمن تنها با یاد خداوند متعال می تواند آرام گیرد، چون یاد پروردگار آرامش بخش وجود انسان خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین معلمی ماه مبارک رمضان و روزه داری را تمرین بندگی خداوند متعال دانست و افزود: این ماه مبارک فرصت مغتنمی برای ارتباط نزدیک تر با پروردگار است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، عامل انحراف و گناه را از یاد بردن ذات اقدس الهی در زندگی دانست و خاطرنشان کرد: اگر یاد خدا در همه لحظات زندگی ما ساری وجاری باشد در برابر همه خواسته های نفسانی مصون خواهیم ماند./950/پ202/س
ارسال نظرات