۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۴:۳۵
کد خبر: ۱۳۵۶۹۶
نماینده خبرگان رهبری:

امروز ندای اسلام خواهی در اقصی نقاط جهان به گوش می رسد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری با اشاره به گسترش روز افزون موج اسلام خواهی در دنیا، گفت: امروز ندای اسلام خواهی در اقصی نقاط جهان به گوش می رسد.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام والمسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، چهار شنبه شب در مراسم گلریزان زندانیان غیر عمد بهشهر در سالن فرمانداری شهرستان افزود: اکنون جهان رو به سوی اسلام و اسلام خواهی آورده و باید در این مقطع از زمان به رشد و بالندگی اسلام در جهان امیدوار باشیم.


وی اظهار داشت: اکنون در یک مقطعی از جهان قرار گرفته ایم که استکبار با تحریم و تبلیغ در پی براندازی و یا راکد نگه داشتن نظام ما و اسلام است که در این راستا باید هوشیارانه عمل کرده و به موقع وارد شویم.


امام جمعه بهشهر یادآور شد: اینکه وحدت و همبستگی باید در جامعه اسلامی رعایت شود از تاکیدات دین ما اسلام است و باید این وحدت و همبستگی در کل جوامع اسلامی و بلاد مسلمین مورد توجه قرار گیرد.


حجت الاسلام والمسلمین جباری ادامه داد: اکنون ظلم های فراوانی در سوریه و میانمار و فلسطین در حق برادران و خواهران مسلمان ما می شود و باید در این رابطه با آگاهی وارد شویم تا حقوقشان پایمال نشود.


وی با اشاره به این که کمک به همنوع از جمله اعمال پسندیده ای است که باید مورد توجه باشد و از اعمال پسندیده در اسلام است، ادامه داد:  کمک به زندانیان غیر عمد و رفع مشکلات آنان از جمله وظایف مهمی است که باید به آن جامه عمل پوشانده شود.


حجت الاسلام والمسلمین جباری گفت: جرم همواره عمدی نیست و ممکن است در شرایطی غیر عمد باشد که در این راستا باید کمک کار زندگی و فردی باشیم که در زندان به سر می برد.


وی با اشاره به این که اهل خیر، با اهداء صدقات و بخشش اموال خود در واقع آخرت را برای خود تدارک می بینند که سعادت بسیار بزرگی است، خاطرنشان کرد: در حدیثی از امام علی (ع) نقل شده که فرمودند: قرض غصه شب و ذلت روز است.


وی گفت: امیدواریم آنانی که می توانند کمک به مظلومین را سر لوحه کار خود قرار دهند، ثلث اموال خود را نیز به امور زندانیان غیر عمد قرار دهند تا این عزیزان نیز سرشکسته زن و زندگی و جامعه نباشند.


حجت الاسلام والمسلمین جباری افزود: صدقه جلوی مرگ را می گیرد و باید با افزایش خیرات و صدقات، آینده و آخرت درخشانی را برای خود رقم بزنیم.


فرماندار بهشهر نیز در این مراسم اظهار داشت: توجه به همنوعان در همه شرایط لازم است و در خصوص زندانیان غیر عمد باید توجه ویژه اعمال شود تا حقوق شهروندی این عزیزان نادیده گرفته نشود.


محمد رضا البرزی با اشاره به این که حبس هر زندانی در زندان، خانواده ای نیز دچار مشکل می شود که باید در این راستا خانواده های زندانیان را نیز دریابیم، ادامه داد: برگزاری مراسم گلریزان از جمله برنامه ها و مراسم های با برکتی است که موجب خوشنودی خدا و خلق خدا است./950/پ202/ب

ارسال نظرات